Gå til innhold

Delvis sykemeldt og egenmelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt 50% pga kvalme, og jobber halve dager. Nå har jeg blitt skikkelig forkjølet og har feber, er tett, vondt i hodet og vondt i hele hele meg osv. Har derfor vært hjemme i dag og i går, og blir hjemme i morgen også. Jeg hadde tenkt å ta ut egenmelding for de tre dagene- men snakket med en venninne som mente at det ikke var mulig. Er det noen som vet det?

Må jeg få en sykemelding for de dagene? Jeg vet jo ikke om jeg er frisk til mandag, men satser jo på at det har gått over når jeg får ta helgen til hjelp også.

Ikke noe særlig å være syk og gravid har jeg funnet ut.. Kan ikke huske sist jeg følte meg så fæl..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det kan bli vanskelig å bruke egenmelding ja. Jeg var også delvis sykmeldt, og måtte være hjemme pga omgangssyke. Måtte bruke "sykt barn" melding da sjefen mente jeg ikke kunne bruke egenmelding på meg selv...Vi er IA-bedrift da hvis det har noe å si...

Skrevet

Ja du må ha en egen sykemelding.. det er ikke lov å bruke egenmelding på egen sykdom dersom du allerede er delvis sykemeldt.. Det som er tillatt er dersom du er hjemme med sykt barn, da kan du bruke egenmelding selv om du er sykemeldt..

Skrevet

Takk for svar.

Da får jeg ringe legen i morgen- satser på at det går fint å få sykemelding fra onsdag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...