-trollemor- Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 jenten vår fikk sin første tann nede på mandag. netter før dette var det grining en natt her og en natt der, men nå de 3 siste nettene har det vært mye grining.. uff slitsomt... hadde 2 netter som var helt fantastisk, det var vel natt til lørdag og søndag. sov fra 19 til 05 (har aldri vært slik her før, kanskje en natt i ny og ne når hun har fått iseg masse grøt før lalling) kommer det til å være slik med alle tennene? og når gir det seg? er det kanskje de første tennene det er værst med?
minlilletass Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Dette lurer jeg ogsaa paa, jeg holder paa aa klikke fullstedig! Mini er snart 7 mnd. Jeg kjenner ingen tenner, men han sutrer dagen lang og er vaaken hele natten. I natt vaakent han hver time fra han la seg halv sju til fire, saa sov han fra fire til sju. Ikke lett aa holde koken som hyggelig mamma hele dagen med saa lite soevn.... Han sov fra halv sju til seks fire netter, saa ble han syk men er frisk igjen naa. Etter sykdomsperioden er det helt krise, det maa vaere tenner. Og hvor mange tenner skal de ha, hehe?!? Hvor ofte kan man gi paracet? Synes ikke dentinox hjelper noen ting.
Gjest Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Det er veldig forskjellig hvordan de reagerer. Mini fikk de to første tennene når han var 5,5 mnd. Jeg merket aldri at de kom. Men så fikk han 4 tenner på engang når han var rundt 9 mnd, og da ble det mye styr på nettene, pluss x-antall bæsjebleier i døgnet og sår stump. Synes heller ikke dentinox hjelper noe. Tror det ikke er noe fasit svar på hvordan tannfrembruddene er, det forskjellig fra tann til tann og baby til baby. Mini fikk to nye tenner nede for litt siden, og var litt urolig et par netter, men var ikke så veldig ille..
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Vi har det på akkurat samme måte. Junior er 8 mnd og har 6 tenner til nå, og det ser ut til at to til er på vei nå...sukk. Det er mye mas og gråt, særlig på kveld og natt. Dentinox er ikke særlig effektivt dessverre. Han "slutter" også å spise i disse periodene, og må "tvangsfores." I tillegg har han akkurat lært seg å sitte/stå og krabbe i løpet av de to siste ukene så det skjer mye annet også som gjør ham urolig. Har nok ingen gode råd å komme med, men vil bare si at det er fler i samme båt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå