Shabby Cheap Chic Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Jeg har aldri gått mot strømmen som mange av mine venner. Jeg har alltid vært den gæærne i gjengen som har eksperimentert med hår o.l.. Alt fra dritkort, barbert på den ene siden, begge sider, hanekam, langt, kort så langt igjen, rastafletter, kort hår igjen, så mellomlangt osv og nå er det dreads:P De skal jeg ha leeeeeeeenge:) Alltid har jeg hatt min egen klesstil som mange har "misunt" meg. Jeg er i alle fall ikke en sau som følger etter andre hehe.. Dette er ikke ment som ett skryteinnlegg for de som velger å tro det. Leiter etter flere sjeler der ute som "er som meg"... Er det flere som meg her???
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Hehe, jeg var sånn før (hanekam og militærstøvler og hørte på dead kennedys og var rebelsk), men nå er jeg blitt kjedelig gitt...=P Oppklippet, skulderlangt hår og støvletter...=P
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2009 Hehe, men du er så søt nå atte:) Angrer på at jeg ikke har tatt bilde av alle de frisyrene jeg har hatt..
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 jeg vil vel si at jeg er som deg! problemet er at når je velger å være "som normalen" som i dag feks så ser jo folk rart på meg. hehe. tror folk blir litt skuffa når jeg kommer i jeans og hettegenser og med håret til alle kanter. Akkurat som om jeg alltid gidder å være stylet til fingerspissen. hehe.
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2009 Ja folk ser rart på meg om jeg skulle gå i klær som "alle andre" haha...
Gjest Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Jeg er nok veldig ordinær når det gjelder utseende. Har en vanlig frisyre og farge på håret, kler meg klassisk pent og litt feminint og bruker vanlig sminke i diskret store doser på en dag. Dette passer meg utmerket rett og slett, men det passer nok ikke alltid helt til personligheten og interessene mine, i hvertfall ikke i følge andre ;-) For meg har det aldri vært noe poeng i å skulle skille seg ut, å se anderledes ut, absolutt skulle være anderledes bare for å være det. Likevel har jeg helt naturlig hatt endel interesser som gjør at jeg ikke har vært noen typisk tenåringsjente egentlig, og føler meg ofte anderledes enn andre kvinner nå som voksen. Jeg har heller ikke hatt noe behov for å være som alle andre (og hva er nå egentlig "alle andre"? er ikke alle anderledes og spesielle på sin måte?), så da trives jeg vel med å være ikke helt A4 på en del ting likevel ;-)
Gjest Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Du mener vel at du aldri har gått med strømmen, slik som mange av dine venner har? Du har derimot gått mot strømmen? ;-) Jeg er forresten den skumle, svartkledde damen. Hun bleke med det lange håret og alltid svarte klær og som hører på merkelig musikk. Nei, jeg er ikke emo eller goth. Jeg er bare svart. *hater båssetting*
MarihønaMedHvitveis Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 jeg var som deg frem til for en tre-fire år siden. Grønt hår, bringebærrødt, nagler, korsetter og tyllskjørt og fløyelskåper;) Vet ikke hva som skjedde, nå er jeg kjedelig som få og trives like godt med det! Var aldri noe poeng å være annerledes for å være annerledes, og nå er det ikke noe poeng å være vanlig for å være vanlig:)
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2009 Hehe ja en trykkfeil i første setningen.. hehe.. Merkelig musikk hva er det da? hehe
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 Jeg tror ikke jeg har stilen min fordi jeg vil skille meg ut jeg heller. Det tok litt tid før jeg turte å ta den helt "ut"! Jeg har alltid vært fasinert av pin-ups og 40-50-tallet men jeg måtte liksom komme litt ut av skapet. hehe. Nå er jeg så outed folk som sagt ser rart på meg når jeg går i jeans og hettegenser. ;p Jeg er en blaning av mange ting. Er ikke så glad i å sette meg selv i bås.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 hehe olga.. vi sa det samme ang. bås..
Gjest Skrevet 2. april 2009 #12 Skrevet 2. april 2009 Ja, det lurer jeg også på, for jeg synes ikke musikken min er merkelig. Den der dunk-dunk-dunk greien som andre hører på, den er ganske merkelig. Merkelig er veldig relativt, når jeg tenker meg om! ;-)
Gjest Skrevet 2. april 2009 #14 Skrevet 2. april 2009 Jeg mente absolutt ikke at alle som er anderledes gjør det for å være anderledes altså! :-) Men vet at mange gjør det, altså kler seg anderledes for å vise at de ikke vil være en av mengden, det synes jeg er litt pussig, men hver sin smak :-)
Gjest Skrevet 2. april 2009 #15 Skrevet 2. april 2009 Jeg følgler ikke strømmen jeg heller, men jeg føler heller ikke behov for å kle meg slik at jeg fanger noen oppmerksomhet.. Trivest i grunn best når jeg er litt "usynlig".
cherry coke Skrevet 2. april 2009 #16 Skrevet 2. april 2009 Jeg er ikke en fargeklatt for å si det sånn;-) Men jeg har alltid kledd meg slik jeg ønsker, og aldri fulgt moten slavisk. Trives til hverdags best i jeans og t-shirt (har et hav av vintage rock t-shirts) og joggesko. Mine klassiske addidas byttes aldri ut=) Til fest er jeg stort sett ultrafeminin med skjørt og høye hæler. Sminker meg hver eneste dag, og er alltid stylet på håret. Er allergsk mot å være brun, da jeg mener at å være blek er nydelig...(jepp, du leste riktig) Er nok ikke den typiske "girl next door", for jeg elsker brune puber, grøssere/thrillere, hater romantiske komedier, bryr meg ikke om interiør (selv om jeg har det riktig så flott hjemme=)), hører stort sett kun på rock, alt fra rock n'roll til black metal. For å si det sånn, ble jeg ganske stolt da jenta mi kunne refrenget på "heavens on fire" med Kiss da hun var 2 1/2 =)
Tøysetipp Skrevet 2. april 2009 #17 Skrevet 2. april 2009 Jeg er vel egentlig bare meg, noen ganger til min søsters store fortvilelse. Liker å kle meg i klassisk, fine klær - noen ganger ultrafeminint andre ganger helt casual. Har aldri vært opptatt av om jeg følger moten, men hva jeg selv synes er fint. Går aldri (og har aldri gjort) i skjørt og kjoler, og har to bunader som støver ned i skapet. Vært/er en idrettsjente som elsker naturen, og trives i sportsklær like gjerne som en olabukse. Bryr meg mindre mindre om interiør og har ikke helt øye for sånt (også til min søsters store fortvilelse) Tar meg heller en kald pils enn å nippe til et glass vin, og er ikke så fin på'tt. Har tvangstanke om at håret må lukte godt å være velstellt, det samme med tannpuss, negler etc. Som liten elsket jeg å kle meg ut og var henne med de store, rare hattene (også til min søsters store fortvilelse) Er ikke så "jentete" i tankegangen. Hater å shoppe, skjønner ikke hvorfor damer må ha så mange sko, og hva er greia med vesker? Jeg har ikke et erotisk forhold til alt som er søtt, og hater klisjèer - så sant det ikke er med den rette dama (da kan jeg la meg påvirke, hø hø)
Gjest Tale30 Skrevet 2. april 2009 #18 Skrevet 2. april 2009 Sauen: Du beskriver meg Dead Kennedys, Operation Ivy og Rancid. Rasende på "fjortisene" som likte Green Day som jeg mente var oppgulp av the real thing. Hørte også mye på The Cure, Dead can Dance, Cocteau Twins og Cranes, noe jeg gjør enda. Er i dag en mamma som barna mine vil se på som kjeeeedelig. Har blondt hår og ringen i nesa er borte (ikke at det var så crazy da men) Militærstøvlene er byttet ut med støvletter og klesstilen er ikke lengre helsvart. Nettignstrømper og naglebelte kunne jeg ikke ha gått på byen med lengre. Hva skjedde liksom? Jeg ser ofte på stilen min nå som fryktelig pregløs og lengter etter å finne klær som jeg trives bedre i, men det er et spørsmål om økonomi akkurat nå. Likevel har jeg et veldig avslappet forhold til det i forhold til før når jeg ikke ville ha blitt sett levende i en allværsjakke (ja, jeg har det nå, og tursko til vi skal i marka). Jeg har fortsatt de gamle vennene som har hanekam og nagler den dag i dag, men jeg har falt fra på stil-fronten Jeg lager nå en fotobok hvor jeg samler bilder fra mine 11 Roskildefestivaler slik at barna mine skal tro på at mamma ikke bare var en grå mus hele livet.. hehe.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 2. april 2009 #19 Skrevet 2. april 2009 Annerledes? Vel, jeg personlig syns det er like moro med folk som overrasker den motsatte vei. Dvs at de ser ut som resten av strømmen som går i "kutråkket", men når man tar en ekstra titt (eller prat) oppdager at det overhodet ikke stemmer:o) Tror f.eks ikke så mange kan se på meg at noe av min favorittmusikk f.eks er Bad Religion, Marilyn Manson, Turboneger og Siouxie and the Banshees... blant mange... Ikke at det er så spesielt, men tatt i betraktning hvordan jeg tror jeg fremstår er det nok litt overraskende. Så heia alle annerledeser... hilsen en etterlevning fra det gode 80-tallet, hehe...
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. april 2009 Forfatter #20 Skrevet 2. april 2009 "Annerledes" da.. haha...
Mom2Two Skrevet 2. april 2009 #21 Skrevet 2. april 2009 Synes i lengden det er litt slitsomt med mennesker som må skille seg ut for å skille seg ut ved hjelp av hår, tøy osv. Ofte føler jeg at det er litt sånn image-building og "buy yourself a personality when you don´t have one"-greie.... Men man merker jo i grunnen fort hvem som skiller seg ut bare for å skille seg ut, og hvem som genuint er annerledes. Det er krydder med slike mennesker:-)
Shabby Cheap Chic Skrevet 2. april 2009 Forfatter #22 Skrevet 2. april 2009 Ja det er slitsomt med sånne mennesker ja.. var ikke det jeg mente at jeg er da:P Jeg har alltid gått min egen vei og følger ikke slavisk moten.. Men kjøper som regel noe for å tilføre noe igarderoben:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå