Gå til innhold

Hvordan ta sit-ups slik at det blir best effekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha bort ringen rundt magen, og tar bl.a. sit-ups. Så hørte jeg at halvveis opp var bedre en helt opp. Og jeg har ingen aning.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville lånt meg en Pilatesbok.

Skrevet

Får ikke bort ringen rundt magen med sit-ups! Eneste måten å få den bort på er å slanke seg. Man kan ikke trene bort fett på ulike områder av kroppen....

Skrevet

da skal jeg vertfall ikke trene sit ups for å få bort magen! jeg har hørt at å gå turer skal gjøre bra for rompe, lår og mage etter fødsel! noen som vet?? i tilleg til å slanke seg altså!

Skrevet

Har begynt å gå lange turer, ca 1 time rask gange, flere ganger i uka pluss at jeg har redusert sukkerinntaket. Det gjør susen! Merker at det strammer opp både her og der. Skal i tillegg gå til innkjøp av rockering, for eksta oppstramming av mage og hofteparti.

Skrevet

anonym 14:30 her! ja jeg tror det er veldig viktig dette med å begrense sukkerintaket vesentlig! det har ikke jeg vert så flink med..og derfor går det veldig sent med å få av seg desse fødselskiloene som sitter som støpt! men skal begynne nå! dessuten har for mye sukker negativ effekt på helsen...ser det godt på både hud og hår i de periodene jeg har spist mye sukker i forhold til perioder med bare sunn mat! nei..nå er det på tide å bli sunn her:)

Skrevet

Som andre sier: Du kan ikke punktforbrenne fett. Du må slanke deg, minske fettmengden generelt i hele kroppen, og så kan du fremheve/stramme opp muskulatur på spesielle steder, som f.eks. stramme opp magen ved å gjøre mageøvelser.

Med "helt opp" tenker jeg at du løfter overkroppen fra underlaget og nesten møter knærne med hodet? Ved å gjøre det går du over fra å bruke magemusklene til å bruke hofteleddsbøyeren - og den sitter naturlig nok i hofteleddet (øverst i låret, overgangen mellom lår/overkropp). Og det har ikke noe for seg for magen sin del. Så "halvveis" opp er bedre.

Skrevet

Man har bedre effekt hvis man gjør øvelser sakte, og holder litt der det er tyngst før man senker kroppen igjen. Pilates er forresten ikke dumt, det kan bidra til en fin kroppsholdning og en sunn rygg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...