EnJente_m_2Jenter Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 I dag var jeg på balderklinikken og tok 3D og 4D ultralyd, hun brukte også vanlig ultralyd. Dette var virkelig moro, fikk se et lite barn rett og slett, den lille hadde vokst seg til å bli 6 cm. Målte hodet, og nakkefold. 0,8 mm nakkefold, ergo alt så kjempefint ut. Vi kunne se det lille nesebeinet og det beste av alt, lillebabyen suttet på tommelen !!!! *sukk* Hun sa at den lille var en ekstremt livlig en, at det sjeldent var såpass mye bevegelse. Hun begynte til tider å le, da den rett og slett vinket og styrte. Beina var i full bevegelse og den lille var bare sååå aktiv. Jeg trodde jeg var 11+5, men neida, i følge gyngekologen som målte 3 ganger for å være sikker, så er jeg 12+2, så jeg hopper altså videre inn i 2 trimester enn så lenge. Vet ikke helt hvordan jeg skal regne nå, hva hadde dere gjort ? De har jo hele tiden vært litt usikker, men altså vanskelig å vite om jeg nå skal bruke 11+5, eller 12+2 ? I verste fall blir den bare regulert igjen på ordinær ultralyd, det er jo ikke sååå lenge til det heller Jippi alt var bra med den lille !!!
elskling Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Ååååå, så gøy glad på dine vegne, altså...... da ses vi snart i 2. trimester.
Gjest eelis+spire Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Ååå!! Har du bilder å legge ut? Gratulerer med frisk og aktiv baby! :-D
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Åh så herlig! Hmmm, nå setter du griller i hodet på meg. Kaaanskje jeg skulle tatt en slik titt der inni om en liten stund? Gratulerer med perfekt titt! Unner deg det så masse! Og kos deg på 2. tri,så kommer jeg etter om en ukes tid håper jeg
EnJente_m_2Jenter Skrevet 2. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2009 Takk for det dere Ja jeg fikk 15 bilder hehe, både vanlige, 3D og 4D, men har de ikke på pc, kun i "original" =/ Så dere synes jeg da bør bevege meg over på 2 trim ? Jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, men i det lange løp spiller det vel svært liten rolle om jeg venter to dager eller ikke hehe... Uglemamma, så du tråden jeg skrev til deg før i dag ? Du burde gå på en liten ultralyd, jeg betalte 940 kr, og det synes jeg det var verdt. Ikke bare for å vite at alt er i orden, men også fordi det er vanvittig kos for barnefar. Vel alle må gjøre det de ønsker, men jeg synes i allefall det er en veldig god følelse å bære på :)
august baby:) Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 hei hei så artig at man kan gjøre det så tidlig og se så mye kan jeg spørre deg hvor du var i landet?
EnJente_m_2Jenter Skrevet 2. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2009 Ja sant ?! På www.balderklinikken.no i Oslo, ligger rett ved "hotel cæsar", det bygget de filmer som hotellet i serien hehe, like bak der i sneia. Kjempefornøyd, utrolig dyktig gynekolog, Stensløkken heter hun Anbefales !
EnJente_m_2Jenter Skrevet 2. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2009 Jeg vet ikke helt, men de kan bevege bildet på 4D, jeg fikk se fosteret i 180 grader om du skjønner ? hun snurret kameraet rundt babyen, lett forklart hehe
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Åååå - så moro!!! Jeg er veldig glad på dine vegne =) Ønsker deg en riktig, riktig god påske!!! I går kom TR på besøk så satser sterkt på 2 pp etter MA nå =) Kryss fingrene, hehe!! Påskeklem fra
Lillemor + bittelillemor Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Det høres helt fantastisk ut! Tror jeg skal prøve det når jeg er kommet litt lenger. Må jo være SÅ artig, både for deg og for mannen din da!!! Hvor langt må man være på vei for å sjekke nakkefold? er det vanlig å sjekke det?
Lillevenn33 Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 Gratulerer så mye!! Har fulgt med deg siden du hadde den lave HcG målingen og tidlig UL med masse bekymringer. Er veldig glad at alt er vel! I min forrige graviditet hadde jeg en UL på 12+0 og da fikk jeg beskjed om at jeg var 12+5, selv om jeg var 100% sikker på at jeg var 12+0 (pga EL). Men det er mye bedre den veien enn å bli satt tilbake. Jeg tror at noen ganger hvis du blir satt fremover så er det en gutt, de er litt større enn jenter. Men det er bare min lille teori altså, siden jeg fikk en gutt. På 18-ukers UL fikk jeg samme termin som på 12-ukers UL, dvs 5 dager tildligere enn jeg selv beregnet. Han kom dagen etter UL-terminen, så det stemte ganske godt. Han kom da 4 dager før min egen termin. Gratulerer med frisk spire i magen!!
maizi Skrevet 3. april 2009 #13 Skrevet 3. april 2009 Gratulerer!!! Kom deg inn på 2.tri:) jeg kommer etter neste uke!!!
EnJente_m_2Jenter Skrevet 3. april 2009 Forfatter #14 Skrevet 3. april 2009 Tuuusen takk søte dere Jeg har nå flyttet inn på 2 trimester, og gleder meg til dere kommer, savner dere jo allerede og må innom her og titte !!! Når det er sagt så sa legen at man sjekker nakkefolden best mellom uke 10 og 13 en gang, helst 11/12. Det er egentlig ikke lov, men noen gjør det, private !!
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 3. april 2009 #15 Skrevet 3. april 2009 Gratulerer så mye! Støtter deg i at Stensløkken er helt fantastisk!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå