Gå til innhold

Kan man få silikonpupper dekt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke ha store pupper... Men jeg vil jo gjerne HA pupper da! Hadde en god 75b før jeg ble gravid, gikk opp til nesten 80c i svangerskapet, og nå har jeg nesten ikke pupper.... jeg er 21 år og klarer faktisk ikke å gå med bikini hvis det er sånn her jeg skal se ut!! =( Jeg skjemmes, og er ikke komfortabel i det hele tatt!

Ammer fortsatt på 1 pupp! Hun nekter å ta den venstre puppen, og tar bare den høyre, på natten og ellers hvis vi ligger i senga.. Ammer altså ikke så mye, og på 1 pupp..

Så den venstre har mistet all melken, og ser ikke ut....=( Har vanskelig for å tro at "det går seg til"...

Kan man få dekt litt av en operasjon? Vil jo ikke ha strørre pupper enn jeg hadde før jeg ble gravid da..

Jeg skal tross alt leve med meg selv i noen år til =P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mange som har andre grunner også for ikke å kunne gå med bikini. Om alle skulle få dekket operasjoner eller andre ting for å bli kvitt kompleksene sine, tror jeg ikke det hadde vært mye skattepenger igjen gitt..

Det er vel nok av andre huller å putte pengene i i Helse-Norge.

Annerledes om har for tunge pupper slik at nakken blir skadelidende osv., da blir det jo mer et medisinsk problem.

Skrevet

Man får dekket silikonpupper dersom det er medisinsk grunnlag for det. Det gjelder dersom man har fjernet brystene pga kreft eller fare for kreft, eller dersom f.eks. den ene puppen er en a cup og den andre en c cup.

Vil tro at legen vil anbefale deg å vente minst ett år etter amming før du gjør noe. Puppene blir som regel helt tomme etter endt amming, men så tar de seg opp igjen etter hvert. Dersom du har uvanlig små pupper, og dette plager deg betraktlig, så kan du kanskje få dekket dette, eller deler av kostnaden. Men da må du nok igjennom noen vurderingsrunder. Uansett vil de nok be deg vente til du er ferdig med ammingen, og puppene får stabilisert seg.

Skrevet

Ja, jeg må nok vente å se uansett=) Og spare opp penger dersom det ikke blir noe dekt... HS sa at det ikke var sikkert at jeg kom til å få lik str på puppene siden jeg har ammet kun på den ene siden i 2 måneder... Da har den andre puppen produsert mer, og det var noe med det..Husker ikke...

Vi får vel vente og se... Silikonpupper tror jeg at jeg må ha uansett =(

Skrevet

Det skal mye til for å få dekket silikon - f.eks. hvis man faktisk ikke HAR pupper, og aldri har hatt det (skjer noen få), eller etter kreftoperasjoner etc.

Tror jeg heller ville startet å spare, hvis jeg var deg, og ta det som en STOR bonus hvis du får det dekket...

Skrevet

Hehe, ja, jeg gjør det! Må uansett vente å se.. Men foreløpig har jeg kun hud med brystvorte på den ene siden... Så jeg ser vendig mørkt på å få pupp den i det hele tatt...

SKIKKELIG utsugd bryst! (litt humor må man ha=P)

Skrevet

vel, det går ann selv på psykisk grunnlag, har jobbet på plastikk kirurgisk avd. Men tviler sterkt på at du får det innvilget. Kravene er kjempehøye og det er opp til konsulterende plastikkirug om du kvalifiserer. Man må og gjerne ha erklæring fra psykolog/psykiater også. Så tror nok ikke du skal håpe på noe fra det offentlige.

Vil heller anbefale deg om å ta kontakt med feks colosseum klinikken, det koster ca 27.000kr for vanlige implantater og rundt 31.000kr for dråpeformede. Selv vil jeg nok anbefale vanlige proteser. Det er gratis med konsultasjon, så det går ann å ringe og få en vurdering av en kirurg.

Skrevet

Hvorfor ikke betale det selv? Er vel ikke akkurat "livtruende"?

Mange ender opp mer vrengte bukselommer etter amming...

Skrevet

Ja, jeg vet.. Grunnen til at jeg spurte var fordi jeg lurte! Har jo ikke noe problem med å vente å se hvordan de blir.. Men akkurat nå så kan jeg ikke la kjæresten min se meg uten bh.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...