Fru HottenTott♥♥ Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Sitter med sønnen på fanget, så spør han meg om jeg kan klø han på magen. Løfter opp genseren og der er det 5 væskefylte prikker - kikker på resten av kroppen og finner 7 til.. Men ser ikke ut til at dem plager han foreløbig iallfall, så håper han slipper lett unna.
blond Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Det er vel bare starten (?). Heldig for deg at det ikke er helligdager enda slik at du får kjøpt hvitvask. Vannkopper er slitsomt når det står på og godt når det er over. God bedring!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 2. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2009 Ja, det er vell bare starten regner jeg med... Mannen ha sagt ifra på jobben at han tar påskeferie nå - og blir hjemme med sønnen. Jeg skal på apoteket i mårra å kjøpe hvitvask, så har vi det i hus..
blond Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Du kan bruke zinksalve inntil videre og jeg tror du også kan bruke potetmel. Er ikke sikker på om min 4-åring har hatt vannkopper. Han var fem uker da storebroren hadde vannkopper og det er mulig han hadde et par prikker, men er ikke sikker. Hadde vært fint å være ferdig med det.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 2. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2009 Han plages ikke med det foreløbig, så får håpe at kløen venter på seg - hvis den kommer...
blond Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 ,, men hvis du smører på prikkene forhindrer du vel spredning til resten av familien?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 2. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2009 Er man ikke immun hvis man ha hatt det selv da? For både gubben og jeg har hatt det.... Og flere barn er det ikke her i heimen enda.. ps er det bare oss to her inne nå?
blond Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Er visst bare oss som morer oss med vannkopper og det ene med det andre.. hehe..
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Hvor gammel er gutten din da Fru Hotten tott? Her har eldste hatt det da han var ca to år. Jenta på 4 har ikke hatt det. Og yngste er jo bare 5 mnd og hun har jo da heller ikke hatt det heldigvis. Får håpe det går fort og greit under medvannkoppene til gutten din. God bedring til han:)
frakk Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 God bedring til gutten din. Mine barn hadde det med ett par ukers mellomrom for vel ett år siden. De fikk heldigvis ikke så veldig mye utslett. Minstejenta fikk 2 små arr (2 prikker) i fjeset.
Lene~mor til tre Skrevet 4. april 2009 #11 Skrevet 4. april 2009 Begge mine fikk vannkopper for 2 år siden, stakars jenta mi gikk da i 1 klasse og måtte være inne på 17 mai da hun var i dårlig form, hadde litt feber og 3 prikker i ansiktet og mange på magen og ryggen. Eneste hun spiste hele den dagen var 2 is, hadde vodt av henne for da 17 mai toget gikk forbi vinduet begynte hun å gråte og gikk å gjømte seg istedenfor å se på stakars. Jeg dro til byen å kjøpte en gassbalong til henne å da ble hun blid, men dette husker hun enda.. tror aldrig hun kommer til å glømme det. Guttungen fikk masse prikker på ryggen og magen som klødde endel etterhvert. Å tro det eller ei, 14 dager etter ungene fikk gubben det også enda han hadde hatt det som liten, moren han hadde bilde av at han hadde vannkopper. Han ble styggdårlig og måtte sykmelde seg, han orka så vidt å sitte oppe. Å så smitta vi broren til gubben som også fikk det, han ble også kjempe dårlig + at ungene fikk det da men de var ikke så plaga.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå