Gå til innhold

Flere "skravlesjuke" babyer under ammingen?

Anbefalte innlegg

Gjest Mammamoms og 05.12.08-jenta
Skrevet

Lillemor er 4 mnd på søndag, og nå den siste uken er hun ikke alltid like effektiv med spisingen når jeg ammer henne.

Så fort jeg snakker, ler eller hoster slipper hun puppen og titter opp på meg. Og hvis jeg da gir henne litt respons, som et smil eller sier "hei", smiler hun tilbake og har ofte noe å si hun også. Og så hiver hun seg over puppen igjen og tar noen slurker før hun slipper og snakker litt til meg igjen. Det er jo litt koselig da, når jeg sitter her alene på formiddagene, for hun er jo så søt når hun ligger der og smier og pludrer.

Men nå etterhvert føler jeg at hun ikke får spist så godt som hun burde under måltidene, og hun blir fort sulten igjen. Går ofte bare 2 timer mellom på dagtid.

Jeg prøvde nå ved siste måltid og bare holde hodet en annen vei, så hun ikke så ansiktet mitt, og etterhvert spiste hun bedre da, men det fungerer ikke alltid.

Som regel må jeg "stappe" inn puppen gang på gang, men hun slipper som sagt ofte etter bare noen slurker, før hun hvier seg på igjen.

Flere babyer som oppfører seg på samme måte?

Hvordan kan vi få tilbake litt mer effektive måltider?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lille var også sånn en periode, to uker ca. Så var han plutselig sitt gamle jeg igjen. Nå titter han kun rundt seg hvis det kommer noen inn i rommet, eller det er noen andre en meg og pappa som snakker.

Så for oss var det bare en periode, kan jo hende det er det for dere og...

Gjest yrild
Skrevet

Lillemann 3.5 mnd har begynt med smilig og skravling med munnen full av pupp og av og til slipper han puppen (ikke så kjempegøy når jeg ammer offentlig!!!) og gliser og babler i vei. Han er fullstendig hjerteknuser, men jeg har også følelsen av at han spiser dårligere... og han spiser allerede annenhver time, så hvis det skal bli oftere... aiai...

Skrevet

Hehe, kjenner oss igjen, ja. Selv synes jeg at det er herlig jeg da-men hans interesse for mellommenneskelig kontakt.Alle babyer har en sånn periode, og jeg koser meg og ler når han er sånn. Men jeg blir til gjengjeld mer stressa og ukomfortabel når det skjer i det offentlige rom-da må jeg være mer på vakt for å ikke blotte puppen.

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen der, ja. Men har ikke noen direkte tips til deg, dessverre.

Skrevet

Sånn har jenta mi begynt også i det siste! Hun er 4 mnd. Det er jo veldig sjarmerende når hun ser opp på meg og smiler, men jeg blir litt småstressa. Spis nå da! tenker jeg i mitt stille sinn..Har også prøvd å se bort uten at det har hatt noen effekt. Tilslutt så blir det jo til at hun konsentrerer seg om maten..heldigvis! Bare hun er sulten nok så! Her går det uansett 2 timer mellom amminga, så hun får nok i seg det hun skal.

Skrevet

Ååå det er så søtt når de gjør sånn - titter på mamma og smiler stort over puppen. Da ser det ut som han er på det tryggeste og hyggeligste stedet på jord :-) I det siste har han begynt å koseprate med puppen i munnen, hihi. Ikke snakke med mat i munnen.... oppdragelse venter ;-)

Nei hva gjør man? Man bør kanskje bare ignorere det for for at de fortest skal spise videre. Men smelter man så smelter man...og smiiiiiiiler tilbake og lar måltidet ta den retningen det tar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...