Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Har funnet hjertelyden på beggen mine barn rundt uke 12. Nå er jeg i uke 14 og min lege fant ikke hjertelyden? Blir litt bekymret her jeg:(. Andre som har opplevd dette og kan det være forskjell fra "dyktigheten" fra jordmor som jeg brukte sist og nå en ung lege?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Det kan ha med hvor fosteret ligger å gjøre. Kanskje morkaken er i veien etc. Men blir du ikke henvist videre til UL?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Det er derfor mange leger ikke vil lete etter hjertelyd så tidlig fordi det er vanskelig å finne. Mange som selvfølgelig blir redde når de ikke får høre. Men alt er sikkert helt fint!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Ja det er helt vanlig. Jeg var 13 uker og ventet første. Da var jeg hos jordmor og hun fant ikke hjertelyd. Dette gnagte sånn på meg at jeg ringte henne dagen etterpå. Da skulle jeg få komme inn og ta ultralyd. Sprell levende:-) De er fortsatt veldig små, og de beveger seg fort rundt og rundt. Ingen grunn til bekymring!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 Hei.takk for svar...nei ble ikke det...hun sa bare vi får prøve igjen neste gang.Altså 5mai:( Håper jeg kjenner liv snart, det gjorde jeg også veldig tidlig sist. Kjente liv fra uke 14..huff ellers blir jeg litt stressa
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Hei det var jeg som svarte deg først ovenfor. Jeg synes du burde gå en gang til jeg, ikke vente til 5 mai. Jeg har selv vært gravid så jeg vet godt hvordan er er å bekymre seg over om barnet er ok. Det er som de sier over her veldig vanlig å ikke finne hjertelyden på det stadiet, men nå som du er så bekymret burde du alikevel bli undersøkt videre. Så får du sove om natta:-)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 ååå...så snille dere er. Tusen takk for trøstene ord:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Hei! Var på kontroll hos jordmor i dag. Er 13+3. Hun hadde ikke en gang tenkt til å prøve å finne hjertelyden, fordi det absolutt ikke er sikkert om man finner den, selv om alt er helt ok. Jeg ville prøve, men ikke så mye hjertelyd å høre. Hun mente hun så vidt hørte noe, men det tror jeg nesten hun sa bare for å berolige meg. Jeg skal på ultralyd den 4. mai. Synes det er veldig lenge å vente for å få vite om det er noe liv i magen min. Hadde håpet å starte påsken med vissheten om et dunkende hjerte der inne. Men vi er i alle fall flere i samme situasjon. Og alt er sikkert helt fint der inne. Føles bare veldig uvirkelig. Lykke til!
Gjest Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Jeg tror det er vanlig. Hverken lege eller jordmor har villet sjekke fosterlyd tidligere enn rundt uke 20 (kontrollen som er etter vanlig ul) fordi de sier at det gjerne er vanskelig å finne hjertelyden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå