Kristin* Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 lovte å gi referat etter brystreduksjonen, så her er første referat: operasjonen gikk fint, kom inn kl. 08:15, dro kl. 14:30. Var i fin form når jeg forlot klinikken, men ble veldig svimmel på kvelden. Kunne ikke gjøre annet enn å ligge i senga. Men dagen etter var jeg i helt fin form igjen. Det er ennå sinnsykt vondt( 2 dagen siden nå ) Er veldi glad for at jeg har pinex forte ja. Men til helga kan jeg vel gå over til vanlig paracet. Er foreløpig sykemeldt i 4 uker, så skal vi se det an. Angrer ikke så langt iallefalll :-)
Gulosten™ Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Så bra!! Jeg vurderer dette så veldig etter at jeg er ferdig med denne runden med amming. Var inne til vurdering for noen år siden, men da fikk jeg panikk og ville ikke.. Hehe
Kristin* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2009 Ikke noe å få panikk for!!! Gikk så bra att!!!!!
klovnebukse Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Bra at operasjonen gikk bra. Venter selv på time til vurdering. Hvor er det du har tatt det, og hvor mye tok de av? Håper smerten går over fort!:-)
Gjest Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 Jeg er også nyoperert, men jeg er operert for struma. Operasjonen gikk greit, men var et helvete etterpå. Operasjon i halsen PLUSS halsbetennelse er ikke er særlig god kombinasjon. Og hvertfall ikke når det topper seg med infeksjon i såret og allergisk reaksjon på tapen. Nå skal jeg straks ned på sykehuset for fjørtiende gang etter operajsonen for å tappe ut væske - AUU!! Bra det gikk fint med deg da
Kristin* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2009 Har tatt det på Stokkan klinikken i Trondheim. Fikk alt dekket, betalte bare egenandel på 355 kroner :-) De tok av 840 gram tilsammen. Trodde ikke det var så mye å ta, men er veldig fornøyd med hvordan størrelsen ser ut nå. ( Er fortsatt håvent ) I og med at jeg valgte sykehus selv, tok jeg ett med liten ventetid, så fra jeg kontaktet fastlege til jeg var operert, tok det litt under 2 mnd!
cherry coke Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Har veldig lyst jeg også, men er redd for at jeg ikke får det dekket. Hva er kriteriene for å få det dekket? Og hva koster det privat? Har en dobbel D-E og er skikelig lei disse enorme greiene=)
klovnebukse Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Jeg aner ikke hvor tunge puppene mine er! Men jeg har blitt henvist til Ullevål der det er laaaaaaang ventetid, så skal bytte til et privat sted, bare jeg vet ikke hvilket. Kjekt at man kan få sånt dekket, tror jeg får det jeg også!:-)
Kristin* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 2. april 2009 Snakk med fastlegen din, smør på litt med nakke/skulder stivhet, så søker han nok for deg. Også er det opp til kirurgen om du får det dekket :-) Får du nei ett sted, kan du søke ett annet sted :-)
Gjest Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 Kan jeg spørre deg hva kirurgen din het? Jeg har fått oversendt henvisningen min til Stokkanklinikken etter en trasig opplevelse ved vurdering på Aleris. Fikk forsåvidt operasjonen om jeg ønsket det (ikke helt samme som deg da), men 0 informasjon, ikke skjønte han noe av det jeg spurte om (snakket dårlig norsk) og han omtrent kastet meg ut av kontoret etter 2 min. Gråt fra jeg gikk ut av venterommet til jeg var vel hjemme igjen. Legger meg ikke under kniven når jeg ikke har fått noe informasjon og heller ikke er sikker på at den behandlingen jeg valgte var den beste for meg (kunne velge mellom 2). Så, det er veldig godt å høre om noen som har hatt en lignende operasjon på stokkan og er godt fornøyd :-)
Kristin* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 2. april 2009 Husker ikke hva kirurgen het jeg, men det var ei dame med dobbelt navn. Veldig ok dame. Så trivelig og jordnær, og fikk masse info før inngrepet. Uff, skjønner godt at du ikke ville tilbake til Aleris ja, man må føle seg trygg på den som skal gjøre jobben ja. Spennende å høre hva DU synes om Stokkan da :-)
CaMaChMa Skrevet 2. april 2009 #12 Skrevet 2. april 2009 Skal selv til fastlege for å prøve få henvisning til Klinikk Stokkan. Plages masse med vond nakke og skuldre. En mere brennende smerte i nakke og øvre del av ryggen. Har cup EE til F..varierer fra merke til merke. Har ennå ikke funnet en bh som gir meg tilstrekkelig med støtte:( Regner med du hadde en lege som heter Anne Elisabeth Fløystad Isern. Hun er veldig dyktig. Jeg hadde en liten bukplastikk for noen år siden (som jeg fikk dekket), og da var det hun som opr meg. Kjempekoselig dame:) Grattis med nye frontdeler!!!!!
Kristin* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 2. april 2009 Ja, det stemmer, det var det hun het! Kjempegrei. Jeg hadde 75 F, så å være 75 b-c nå er jo himmelsk!
CaMaChMa Skrevet 2. april 2009 #14 Skrevet 2. april 2009 Tok det lang tid fra legen sendte henvisning til du fikk time til Stokkan???
Kristin* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #15 Skrevet 2. april 2009 Det tok under 2 mnd. fra legen sendte henvisning ( sendte da med bilder og all info), til jeg ble operert. Det er fort synes jeg!!
enpå3ogenpå1 Skrevet 2. april 2009 #16 Skrevet 2. april 2009 Gratulerer med nye pupper! Hadde samme operasjon for 6 år siden og er kjempefornøyd. Det blir bare bedre og bedre etter hevelsen går ned også. Bare vent til du skal kjøpe fine BH'er og bikini'er, eller kule topper. Du trenger jo faktisk ikke bruke Bh heller Jeg hadde veldig lite smerter, tror det bare var 3-4 dager med litt paracet. Værst når jeg sto opp på morgenen, da sprengte det litt. Og så hatet jeg å ligge på ryggen å sove Nyt tilværelsen Kristin* og lykke til til de som vurderer operasjonen. Det er så verdt det!!!!
CaMaChMa Skrevet 2. april 2009 #17 Skrevet 2. april 2009 Ja det gikk fort..... Hvis jeg ikke får dekket opr, så kommer jeg til å betale selv. Er så lei av pupper som alltid er i veien, og vonde skuldre & nakke. Og svangerskap og babyer er jeg ferdig med. Fire barn holder........ Du er sykm i 4 uker..... Hvilken jobb har du??
Kristin* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #18 Skrevet 2. april 2009 Jeg har kontorjobb, sitter rolig hele dagen. Hvis du står litt på ditt så får du nok det dekket :-)
Kristin* Skrevet 2. april 2009 Forfatter #19 Skrevet 2. april 2009 Ja, nå er det jo bare 2 dager siden operasjonen, så noen dager til med vondthet skal jeg nok klare :-) Er allerede lei av å ligge på ryggen allerde. Det skal bli SÅ bra å shoppe en vanlig OG FIN bh :-) Og en søt / stilig topp som faktisk ikke bare ser vulgær ut på meg :-)
CaMaChMa Skrevet 2. april 2009 #20 Skrevet 2. april 2009 Har kontorjobb jeg også.... Skal prøve meg på runden med å få opr dekket:) Men hva gjør du om dagen?? Sikkert begrenset hva du kan holde på med......
Gjest Skrevet 2. april 2009 #21 Skrevet 2. april 2009 Kristin* ... når du sier det tok to mnd fra det ble sendt henvisning til du ble operert, var du inne til konsultasjon også i løpet av den tida? Håper bare Aleris sender papirene fort og at ting går like kjapt for meg som for deg :-)
Kristin* Skrevet 3. april 2009 Forfatter #22 Skrevet 3. april 2009 Jeg kan ikke gjøre stort nå om dagen nei. Ikke bære noe som helst, så det blir lutt ekstra på mannen da ja:-) Blir sittende mye på gulvet å leke med unegen da, siden jeg ikke kan løfte de opp.
Kristin* Skrevet 3. april 2009 Forfatter #23 Skrevet 3. april 2009 Jeg hadde konsultasjonstime over telefonen jeg. Siden legen hadde sendt inn all info hun trengte + " fine" bilder, så var det nok. Da så hun behovet sa hun :-) Også størrelse og påtegning tok vi på operasjonsdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå