Gå til innhold

1,2 eller 3 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det virkelig "inn" med tre barn? noen som hevdet det på anonymforum i går eller forrige dagen....

trodde nesten at status var "en av hver" men det var kanskje i gamle dager??hehe

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Ja, vi venter nummer 3, fordi vi tenkte det ville heve statusen vår... NOT. He he. Vi venter nummer tre rett og slett fordi vi ønsket tre barn... Flertallet av våre venner har sant nok 2 barn, men det er en økende trend i samfunnet av folk får tre barn har jeg hørt. Ville tro det skyldtes økonomi og tilrettelegging for barn generelt.

Skrevet

Vi har en sønn og venter nå en jente, ser for meg at to barn holder. Det hadde også holdt uansett om den vi venter nå hadde blitt gutt =)=) Kjønnet betyr overhode ingen ting for meg=)

Jeg ønsker to barn i steden for ett fordi de fortjener å ha noen å vokse opp sammen med, samt å dele "byrder" osv når de blir voksne. Min mor er ene barn og hun har det tøft med å måtte ta alle avgjørelsene ang sin mor som nå er sterkt dement osv.

Skrevet

er forøvrig eldst av 5 søsken, men vi er to kull. dvs at pappa har to med mamma og tre med min stemor.

min mann er en av 3 gutter. ( samme foreldre)

Skrevet

Jeg tenker ikke slik i hvertfall selv om jeg har 3 barn frivillig (og nå blir det 4 barn uplanlagt ;-)). Jeg synes 2 var lite rett og slett, derfor 3 :-)

Skrevet

om det er inn med tre barn vet jeg ikke men vi venter nr tre her hvertfall. har ikke tenkt på status eller om det er inneller ikke det ble bare sånn og planen er nå at det ikke skal bli flere da jeg har lyst til å føle at jeg faktisk klarer å gi barna en god oppdragelse med foreldre som har tid til hvert enkelt barn og da tror jeg min grense er tre.

vi var i utgangspunktet super fornøyd med å ha en av hvær vi men...

Skrevet

Vi venter jo førstemann, men sambo vil gjerne ha så mange som mulig han;) Han brukte 4 år på å bli klar på å prøve på nr 1, men når han først er klar er han veldig klar :) Jeg sier en om gangen så får vi se :)

Skrevet

Vi har alltid sagt at vi ønsker oss 3. Venter nå nr 2 - så får vi se. Jeg er vokst opp med to søsken, min kjære med fem.

Skrevet

Vi venter nr 3. Følte meg ikke ferdig etter nr 2.. Men føler meg ganske sikker at det ikke blir flere da.. jeg er en av 4 og mannen en av 2...

Skrevet

Vi tenkte i utgangspunktet 2, men følte meg ikke ferdig, og gikk for nr. 3 også. Nå viser det seg at vi skal ha nr. 4 (ikke helt planlagt), men det har absolutt ikke med noen trend å gjøre..hehe.

Jeg har 3 søsken (vokst opp med 2) og min mann har 4 søsken. Kanskje derfor vi syntes det ble litt lite med 2. Har ikke fått med meg at det er in med 3 barn jeg.

Skrevet

jeg vil gjerne ha 3. vi var to men, broren min døde for ikke så lenge siden.. Kunne ha ønsket at vi var ihvrtfall 1 søsken til..

mammen min er 1 av 12! så han tar alle han kan få.

kanskje derfor jeg vil ha 3. mamma å søsknene er 3 og pappa også.

bestemor er en av 3 og det var bestefar også.

tror det er trenden i vår familie.

Skrevet

Vi har valgt å følge trenden med å få tre barn! Eller kanskje fordi vi rett og slett syntes to ble litt lite og vi hadde lyst på en tredjemann, he-he:)

Men har faktisk også lest at det er trendy med mange barn og at en liksom ikke har mange før man har 4.. Ingen planer om å følge den trenden!!

Skrevet

Det er visst en økende "trend" at man får flere barn enn for ti år siden ja...gjerne tre eller fire. Jeg venter nr. to og tror det er nok for oss, men man skal aldri si aldri. Jeg har selv tre søsken, og setter stor pris på det nå i voksen alder. Sambo er en av to søsken.

For meg blir det en balansegang mellom overskudd og tid til barna vs at det er hyggelig med f.eks tre stk, to er litt A4:)

Noen er vel skapt for å ha en stor familie, kanskje man da har egenskaper som at man ikke stresser så lett, ikke bekymrer seg unødig, ikke har så høye krav til parforhold, egen fritid..jeg vet ikke! eller så fikser de bare alt:)

Selv synes jeg det er tidlig å si, men jeg er ikke en veldig tålmodig og harmonisk person hele tiden, og trenger noe egentid for å "koble av", og trenger også litt tid til parforholdet for å kunne være en god mor også...det er sånn jeg opplever det nå..

Er full av beundring for de som har tre og fire barn, og som har overskudd og orden i sakene likevel - tror ikke jeg hadde klart det!

Skrevet

Haha! In? Det var da også en ting å si. Heldigvis er det tendenser til (for nasjonens del ;)) at vi får flere barn enn 1 eller 2. Jeg har lyst på 4 eller 5 :)

Skrevet

Hei! :-)

Status er det nok ikke, og angående kjønn er det iallefall ikke! :-)

Vi venter nr.5 og fikk jente og så gutt først, følte oss så priviligerte at vi fikk en av hver og at vi hadde fått friske og velskapte barn! :-)

Vi trives så godt med mange barn at vi begynte å tenke på at det hadde vært koselig med flere, så kom nr. 3 så nr.4 og snart kommer nr. 5! ;-)

Planlagte og ønsket alle sammen! :-)

Skrevet

Haha, for en morsom tråd å lese :) Vi har en gutt, og venter nå en jente. Både jeg og sambo har to søsken hver, altså, vi er begge en av tre. Vi har begge alltid ønsket oss tre stykker. Så her er "målet" å få tre :) Det har ingenting med status eller noe slikt å gjøre.

Skrevet

jeg har alltid sagt at to blir for lite, men nå venter jeg nr to, så spør meg igjen om et år hehe :)

har sett for meg tre eller fire. men helst en om gangen :-)

jeg var en av tre jenter, min mann var en av to gutter - så han får jo store øyne når jeg snakker om fire unger haha...

Skrevet

Jeg og min mann har 1 jente og 1 gutt,men nå vil vi ha nr 3, synes to er for lite,men 3 er nok:-) de vokser da så fort...jeg har bare en bror selv, skulle ønske at jeg hadde en søster el bror til..jeg er veldig gla i min bror,men hadde ønsket at vi var flere. min mann har 3 søstre, så jeg har liksom adoptert de til mine søstre;-) 3 barn tror jeg er perfekt.

Skrevet

Mannen min vil ha 5 og jeg 4... hehe;-) Begge er vokst opp i store familier med mange søsken, og for vår del er tanken på "bare" to barn fremmed. Men, man vet jo aldri hva fremtiden bringer, kanskje finner vi ut at vi ikke har kapasitet til det, kanskje får vi et barn som krever mer, kanskje kan vi ikke få så mange osv... så vi tar en om gangen:)

Vi startet "tidlig" (25 år), mye fordi vi ville ha mange barn, så tror ikke vi klarer å stanse med nr 2 som er i magen, nei;)

Skrevet

Jeg har vel i utgangspunktet tenkt på 3, mest fordi både jeg og mannen har to søsken, og vi synes det er fint. Men nå har jeg vært så mye dårlig dette svangerskapet (nr 2) så jeg får se om jeg orker en runde til. Skal få nummer to først, så tar vi det derfra. Viser seg at vi får en av hver og...

Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-)
Skrevet

I en del miljøer er det in med mange barn, samtidig som man jobber fullt og har au pair osv. Helt sant. Det er in å ha mange barn som man ikke kan ta vare på for å sette det på spissen.

Derfor skal vi ha trillinger, siden jeg skal bli farmasøyt og da kan jeg skryte til farmasivennene mine om at jeg har flest barn, nænænæ :-p

Skrevet

Jeg sier 3 barn,det er hvertfall max-grensa her..

De skal ikke bare fødes,de skal følges opp også..

Skrevet

tror det er veldig inn med både 3 og 4 nå.....

hører folk snakker om det her i hvertfall...

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg skal dele det synet om at å få flere er "in".

Jeg og mannen min fikk en av hver, men jeg har hele tiden sagt at jeg synes at to er litt lite. Det er jo først i den siste tiden jeg har hørt uttrykket om at det er "in" med flere.

Uansett, er det jo et valg som folk tar (eller ikke tar... Hehe...) uavhengig av om hva ANDRE gjør. Eller hva mener dere?

Jeg har selv tre søsken, og mannen min har 2. Så det "bare" å ha ei søster eller "bare" en bror var ikke aktuelt for oss da.

Så her er nummer 3 på vei .-)

Men flere tror jeg nok ikke det blir! Som sagt over her, så skal de jo følges opp! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...