Gå til innhold

Barn som prater HELE tiden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg har en datter som prater non-stop hele dagen når hun er våken. Dette er jo søtt innimellom men jeg kan bli fryktelig sliten av det. Ved matbordet er det faktisk en pine for henne og forholde seg til matro. Hun får prate men jeg må begrense det for hun har ikke tatt første tugga når vi er ferdig og spise pga pratingen sin. I bilen synger hun og prater konstant så der pleier jeg å ha hodepine etter en passe lang tur. Er det flere som har slike barn? Prøver dere å få barna til å "ta pause" innimellom eller synes dere bare det er morsomt? Sravla går i ett om alt fra noe hun husker, til en sang, til farge på bordet, til smaken på maten, til ting hun ser osv osv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha, det er som å lese om sønnen min (på 4,5 år)! Der går det også i ett, med prat om spesielt dinosaurer, men også andre ting som de du beskriver. Jeg har jo måttet bli rene dinosaureksperten for å ha sjans til å føre en samtale med min egen sønn for tiden, hehe...

Jeg kan for øvrig også bli rimelig sliten til slutt, har prøvd å leke "stille-leken" med ham, men det varte i nøyaktig 5 sekunder;)

Skrevet

Herreguuud jeg blir sprø i hodet av og til ja.... Blablablablabla fra vi står opp til det er natta... Vi syns hun begynner å bli så stor nå at hun kan lære seg å ta hensyn til andre, ikke avbryte voksne (blir gaaaal når jeg skal prøve å si noe til gubbelubbe ved middagsbordet f.x..) og at det faktisk går an å bruke den brødsaksa til noe fornuftig innimellom!!

Har god nytte av å hjelpe henne i gang med en lek på rommet sitt, lydbøker er også populært, og i det siste sitter hun med høretelefoner og spiller Fantorangenspill på pcn til pappa.

Skrevet

Vi har to sånne. De slåss om å få prate hele tiden.

Og gærne som vi er planlegger vi en til. Hjelpe meg.

Skrevet

Har en slik jeg også på 4 år. Det går i ett og uten stans hele tiden. Jeg blir ør og kjenner at jeg får litt kortslutning i hjernen for jeg klarer ikke å høre etter hele tiden på hva hun sier, og hun forlanger svar hver gang, og jeg må svare ja eller nei som regel men til slutt når jeg er så sliten å trøtt i hodet vet jeg jo ikke hva jeg svarer nei på og hva jeg svarer ja på så blir der fort misforståelser.. En prøvelse..:)

Ett spørsmål da? Gjør deres dette med fedrene sine? Det gjør ikke mi i den grad, det er mamma mamma mamma mamma se mamma ditt, mamma er det sånn? osv osv.. nytter ikke at faren svarer.

Skrevet

Jeg har en slik 8 åring, må si det er grusomt innimellom. Han har vært med meg på skitur et par ganger, det som vanligvis er så deilig med skiturer er å kunne hvile hodet litt, koble litt av, men ikke når han er med, vi gikk i tilsammen 1 time, og skravla gikk i ett.

Min bror var også med på 1 av skiturene, han sa tilslutt at han ikke klarte å gå mer pga skravlinga.

Skrevet

Huff ja kjenner meg så godt igjen i det dere skriver. Her er det sånn at har hun fått tenning i en sak (som hun gjør hver dag) så spør hun de samme spm om og om igjen i timesvis om jeg ikke sier at det er nok. Blir helt ør. Er egentlig ikke nøye hvem som hører på bare det er noen, og hun får respons og her er det også sånn at jeg må svare og se HELE dagen. Nå går hun i barnehage så innestemmen er vel litt høy kan man si, må liksom bruke noen timer før helg på å skru ned volumet.

Jeg kan vel vertfall konkludere med at hun ikke er stille og inneslutt et. Spent på hvordan det skal bli med skolestart :) Når hun liksom skal konsentrere seg og jobbe uten at noen ser på hva hun gjør hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...