Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Sånn rent bortsett fra at de er supersnåle og frekke til tider, er de også helt bak mål på andre ting også... Det er ganske vått her for tiden, noe som naturlig er da all snøen driver å smelter. Har derfor to sett regntøy, både vinterdress og vårdress i barnehagen, gummistøvler og cherrox + goretex, på deres oppfordring, hengende i barnehagen. Sjekket om tøyet var vått før vi dro hjem i går, og alt var helt tørt og fint. Klokken 12 ringer de meg og sier at jeg er nødt til å komme med TØRT regntøy i barnehagen, ellers får jeg bare hente barnet så vi kan dra hjem. Jeg spør om det ikke er klær i barnehagen? Nei, det hadde jeg ikke tatt med dagen før, svarer den ansatte. Sier at jeg sjekket det før jeg dro og at det dessuten skal være mer enn nok med tøy der, sjekket det senest dagen før. Nei, det hadde blitt helt vått fordi det var så vått ute nå, og sånn var det, så jeg var pent nødt til å komme med nytt regntøy eller hente barnet... Er det mulig tenker jeg. Det er to SOLIDE sett med regntøy, en SOLID og regntett vinterdress (den er uansett for varm nå, egentlig...) og en solid og vannavstøende (om ikke regntett) vårdress også. Om barnet hele tiden ligger i sølepytter (som jeg vet er tilfelle) så får de nesten si ifra om at det ikke er greit. Hva skal jeg gjøre da? Kjøpe åtte sett regntøy, åtte par cherrox og ti par dresser, slik at jeg hele tiden må slippe å komme?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Synes det høres litt rart ut ja. Greit at ungene leker i vannet, men å svømme i det er vel litt vel grenseløst. Hvertfall flere ganger, det kan jo skje uhell! Men har du to sett regntøy +++ så er jo det mer enn de fleste andre. Da får personalet ta inn ungene da, eller sette mer grenser.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Fader, kjenner jeg blir mektig irritert på dine vegne! Herregud for en barnehage da. Hvor mange sett med regntøy/dress skal du ha da liksom? I min sønn sin barnehage er det heldigvis ikke slik. Har jo dress, og regntøy i barnehagen, men hvis regntøyet er så vått, har de alltid reservetøty der han kan låne. Bl.a ble det mye at han lånte reserveregntøyet når han drev å slutta med bleie i fjor sommer,. hadde ringt å klaga til lederen derf. Hvis ikke hadde jeg ringt kommunen hvis det er en kommunal bhg da.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Hvis de ikke passer på azt ungen ikk eligger i vanndammene, og derfor har brukt allt det skifttøyet så får de være inne med ungen. Er sikkert flere barn det gjelder. Det er faktisk jobben deres å passe på. Og dere so foreldre har fulgt opp deres ende av det. BHG kan da ikke forlange at dere skal hente ungen fordi allt utetøy er nå vått. Da ville jeg sagt til personalet at jeg mistenkte dem for å oppfordre barna til lek som gjør de gjennombløt slik at de kan dendes hjem og de får mindre jobb på ettermiddagen. Har selv jobba med barn i 10 år og har aldri vært borte i en unge som klarer å få så mye våte uteklær på en dag. Syntes faktisk det er frekt av de ansatte jeg.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 Har selv barn i barnehage, og jobber der.. Og har et (noen ganger to sett) regntøy der i tillegg til skifteklær. Vann og kliss blir det, og vet av erfaring at man må passe på at ungene IKKE legger seg i vann! Og er det noen som ikke har tørre klær til en tur til ut den dagen så er man inne. Har de ikke tørkeskap eller annen mulighet til å tørke da??
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Nei, er helt utrolig at barnet klarer å få alle klærne våte, og siden det er tilfelle bør de jo passe på at barnet nemlig ikke LIGGER i sølepytten, selv om det er morsomt. Vet at de lett kunne aktivisert barnet til å drive med noe annet om de ønsket. Skjønner selvfølgelig at barnet kan bli vått. Er jo derfor jeg har to sett regntøy og to sett dresser, gummistøvler, goretex OG cherrox... Masse ulltøy og fleecetøy og andre skifteklær. Til og med masse votter og luer, bare fordi de ber om det. Opplever aldri et problem når det gjelder våte klær hjemme, mens der, ja, der er det helt utrolig... Spurte faktisk om de ikke hadde mulighet til å evt. putte det våte i tørkeskapet. Fikk da til svar at de ikke hadde kapasitet til det. For det første fordi tørkeskapet brukes til å tørke de våte vottene, og rengtøy tar for stor plass. Ikke minst blir jo regntøyet gjørmete i dette været, og det etterlater seg en forferdelig lukt i tørkeskapet, så det kunne de nok ikke nei... Hei-hurra, har samarbeider vi!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Alt av våte klær lukter jo, og kan de ikke Spyle av ungene sand og skitt og så henge klærne ute for å renne av?? Det gjør vi...
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Nei, det er visst for mye forlangt......
Edelweis Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 i barnehagen har de vel vannslange? de kan spyle av klærne skitten, for så å henge det i tørkeskapet. jeg har et sett regntøy og en dress i barnehagen jeg, og det fungerer greit. jenta mi lå også i vannpyttene, men de tok henne med inn, skifta på henne og var inne resten av dagen. nå var hu så lita at de hadde bare en tur ut om dagen og da. synes det er veldig rart at de skal være så firkanta. hadde tatt kontakt med styrer snarest=)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 De har dusj i barnehagen, allikevel mener de at klærne blir så gjørmete at tørkeskapet blir skittent og lukter vondt... De er mye ute, storbarnsavdeling, men jeg vet også at de godt kan få ungen til å gjøre noe annet enn å tulle i vannet om de bare aktiviserer barnet til noe annet.... Men de har vel nok med å sladre seg imellom. Vurderer å ta det opp med styrer, samt masse annet, men føler at det bare skaper enda flere konflikter. Ønsker ikke å være den bitchy moren heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå