Gå til innhold

Dere med termin tidlig i juni - jobber dere fremdeles 100%?


WG9-5

Anbefalte innlegg

Jeg har termin 1. juni, og når påska er overstått har jeg 4 uker igjen å jobbe. Jobber foreløpig 100%, men merker at det begynner å bli slitsomt... Dette blir mitt 3. barn, og det er helt klart tyngre å gå gravid denne gangen. I tillegg til "vondter" her og der, kjenner jeg også at jeg begynner å bli litt mentalt sliten av denne graviditeten. Humøret er ikke på topp, og jeg har ofte "deppedager" hvor ingenting er gøy... Vurderer å be om en 20 eller 40% sykemelding etter påske, tror det hadde vært greit med en eller to dager i uka hjemme fram til permisjonen starter... Hvordan har dere andre det med tanke på jobbsituasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har termin 9. juni. Ble sykmeldt 50% forrige uke pga bekkenløsningsplager. Er glad for at jeg får jobbe litt fremdeles, ellers hadde jeg nok blitt en smule gal av å gå hjemme. Sikkert godt å få seg en liten sykmelding hvis man føler at det er tungt. Håper legen din forstår det og gir deg litt fri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei..

jeg har termin 6.juni og jobber fortsatt 100%, er sykemeldt akkurat nå pga svimmelhet, men er tilbake i jobb fra mandag av :)... Jobber innen helsesektoren og merker at all "gåingen" er lettere ubehagelig pga mye vann i bena... Heldigvis ikke alt for lenge til jeg skal ut i permisjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber 50 %. fikk anbefaling av sjukehuset etter å ha vært der på kontroll. burde begynne å ta det med ro sa de ;) vi skal ha krefter til fødsel og tiden etterpå også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 7. juni og jobber foreløpig fortsatt 100% jobb. Men det er godt mulig jeg blir nødt til å ta ut en delvis sykemelding over påske :(

- pga blodttrykket mitt. Var 140/90 på siste måling. Liker jeg dårlig. Men nå er det heldigvis påskeferie hvert øyeblikk (skal ha fri da) og skal til ny kontroll for blodttrykket 14. april. Satser på at det har gått ned igjen til da.

 

Har virkelig ikke lyst til å sykemelde meg, - for jeg føler meg jo frisk. Men jeg må jo gjøre det som er best for babyen uansett..

 

Rent bortsett fra det med blodttrykket er jeg forresten fornøyd. Barnet har lagt seg med hodet ned - håper det holder seg slik resten av tiden! Og i dag gikk jeg inn i min 32 uke, dvs 31 fullgåtte uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i 100% jobb, og hadde egentlig tenkt å være det frem til permisjon... Har forresten termin 6.juni...

Men, nå har det seg sånn at jeg har fått en påbegynnende bekkenløsning, så jeg har blitt henvist til fysioterapeut og skal der på mandag.. Ble jeg ikke bedre innen et par uker, ville legen sykemelde meg 50%.. Så da får vi se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har termin 7.juni - og er 50% sykemeldt. Har vært det i noen uker allerede, da legen mente dette ville være best for barnet. Har litt bekkenløsning - men mitt største "problem" er at jeg hele tiden er så konstant sliten. Sover dårlig - og har null energi... Så sykemeldingen min gjør at jeg fungerer tilnærmet normalt på dagtid, ved å kunne jobbe korte dager 4 dager i uka, og ha en dag hjemme.

 

Jeg må imidlertid innrømme at jeg gikk mange runder med både meg selv og legen før jeg fikk sykemeldingen. Jeg syntes ikke det var mye ålreit å bli sykemeldt uten å være "syk". Men - nå i ettertid innser jeg jo at det er det beste både for meg, den lille og ikke minst arbeidsgiveren min - jeg ville jo ikke kunnet gjøre noen god jobb om jeg hadde jobbet 100% nå uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 9.juni. Jobber i en 80%prosent stilling og har vært 25%sykemeldt de siste 3ukene. Ble sykemeldt pga bekkenplager. Har vært plaget med bekkenet nestenhele svangerskapet. Holder det i sjakk nå som jeg jobber litt mindre. Får se hvordan det går framover. Hvis det ble værre igjen skulle jeg bare si ifra så skulle legen min øke prosenten på sykemeldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 16. juni.. og er nå 100% sykmeldt.

 

Gikk 50% ei stund, men det fungerte ikke. Er sykmeldt pga bekkenløsning, lavt BT og sterke kynnere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-) Er 50% sykemeldt og har vært det i to måneder nå. Har termin 18.juni. Nå har jeg diabetes og et litt mer strevsomt svangerskap, mye å passe på... Og pga diabetesen sier de at jeg må regne med at de setter igang fødselen et par uker før tida. Jeg har derfor tenkt å be om en full sykemelding over påske/begynnelsen av mai for å være sikker på at jeg får litt ordentlig fri før permisjonen egentlig starter 25. mai. Vi trenger den tida til å lade opp sier venninnene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Sykemeldt 50 %; småplagene forente seg og jeg var litt lite tapper denne gangen! Termin 12. juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber enda 100%, 3.mann kommer rundt 4.juni. Men er så heldig å ha et fint yrke (lærer) å være gravid i. Ikke noe problem ennå, tross leirskole og vinteruke med mye skigåing:) Bank i bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 23 juni, og har vært 50% sykemeldt de siste tre ukene.. Jeg jobber turnus og har en del nattevakter, og er i hovedsak sykemeldt fra disse.. Det var legen min som bestemte at jeg ikke skulle jobbe natt, da dette ikke var bra for den lille i magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykemeldt 100 % fra uke 29.Jobbet 50% en stund.Plager m.bekkenet,så legen trodde jeg hadde gjort mitt i arbeidslivet for denne gang.Jobber i butikk,og da må man jo gå og stå det meste av dagen,prøvde m.så mye kontor jobbing som mulig,men ikke så lett når det er kunder i butikken.Har også hatt mye kramper i leggene om natta,legen trodde det også ville bli bedre m.mindre belastning.

Det er forresten 3 barnet,og har en mann m.reise jobb(borte nesten halve året)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Har termin 8. juni og etter en 20% sykemelding i januar har jeg jobbet 100% de siste månedene. Det går veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Jeg har termin 3 juni og jobber 100% i barnehage på liten avdeling. Har vært sykemeldt 20% (onsdager) de siste tre ukene nå, og kommer til å være det ut tiden (går i permisjon 13 mai), så sant jeg ikke trenger mer mot slutten. De er veldig flinke til å tilrettelegge for meg i barnehagen, så jeg unngår tunge løft og sånn, men jeg blir mer sliten av å bøye meg hele tiden. Mye kynnere og magen er stadig i veien... Hihi:) Og så presser den lille voldsomt i ribbeina om jeg sitter for lenge om gangen.

Gikk en stund og tenkte jeg også, før jeg tok det opp med sjefen og legen, men angrer ikke det hele tatt at jeg ble 20% sykemeldt. Veldig deilig og kunne ha en sånn "avslappningsdag" midt i uka. Gå tur, handle inn baby utstyr, lese og gjøre alt i mitt tempo uten å følge med på klokka.

Anbefaler deg virkelig å få deg litt sykemelding nå mot slutten:) Nå går det jo så fort. Og som de andre skriver her og, så er det noe med det og ha krefter og energi til fødsel og tiden etter og!:)

Jeg går forresten på yoga og, kjempe deilig! Virkelig avslappende og lærerikt:)

 

Ønsker deg og alle andre her lykke til, og en riktig god påske:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du jobbe for eksempel annenhver dag, sånn at du har en dag å komme deg på, samt at du kan se frem til firdagen:) Det hjelper på humøret, alltid ålreit med litt fri. Blir du mentalt sliten av å jobbe er kanskje ikke du den hyggeligste å være sammen med etter arb tid, med tanke på du har to barn fra før. Så for å skåne både deg selv og de rundt deg ville jeg ikke nølt med sykmld.. du skal være mentalt tilstedet for din nye verdensborger, også er det greit å se tilbake på tiden som noe hyggelig, ikke slit.. hvis du kan det:) Prat med legen din eller jm, så finner dere nok en løsning:)

 

Jeg var 100% sykmldt de første 3 mnd og har siden det jobbet 50%, jeg har termin 5. juni.. grunnen min er truende abort og veldig sjøre nerver.. har tre MA bak meg på et år, så dette er min fjerde graviditet på under 2 år, så da kan man bli litt innesluttet og ikke fungerende på jobb, spes når man jobber med barn... Men når jeg kom over den verste tiden, var det greit å komme tilbake på jobb litt:)

 

Håper du finner ut av jobb situasjonen din, lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg er 30% sykemeldt for å slippe å bli så sliten i bena og ryggen. Har 88 % stilling.Jeg jobber i barnehage. Egentlig skulle jeg jobbet hver dag, men kortere dager. Det lot seg ikke gjøre, så nå jobber jeg 3 dager i uka. :) Det går fint.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...