***Juanita*** Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Jeg har ikke prøvd pilates for gravide, men gikk på pilateskurs de første ukene av forrige graviditet. Det likte jeg ikke, for jeg fikk så mange kynnere av den treningen. Det er jo veldig mye fokus på mage i pilates, så det var vel derfor. Pilates for gravide kan sikkert være fint i og med at det er veldig rolig trening. Da er det lettere å ha kontroll og ikke overbelaste seg selv. Selv trener jeg på vanlig treningsstudio denne graviditeten. Trener med vekter (unngår mageøvelser og de øvelsene hvor man får et vel høyt buktrykk) i tillegg til ryggøvelser som jeg gjør på alle fire på gulvet. Funker foreløpig veldig fint.
tuppelupp Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 jeg trener pilates på Pilatesroom i Oslo. Kan virkelig anbefale det stedet. Nå har jeg byttet til et parti for gravide, hvor da øvelsene er tilpasset oss med mage :-) Pilates er mye trening av mage, men på gravideparti trener vi magen litt anderledes. Litt støl også i magen/bekkent dagen etter men det er jo ikke farlig.
Snuppa med Nutta i magen. Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Hei, Titter innom her fra 3 tri :-) Jeg har trent flyt & pilates på Sats gjennom stort sett hele svangerskapet og det har fungert fantastisk for meg. (er nå snart i uke 32) Er enkelte øvelser som jeg ikke er med på, men det gjelder kun en liten del av treningen. Kanskje du kan be om prøvetime eller lignende for å se om det passer for akkurat deg :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå