Gå til innhold

fy faen ta nav!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

for to mnd siden sånn ca var jeg i møte med nav trygd. skulle da ordne papirer til fødselspenger/foreldrepenger over gangsstønad osv.. den overgangsstønaden er ikke i boks enda. jeg har fått brev om at jeg får svar på søknaden min innen april. så det er jo greit.

MEN!!!!!!! fødselspenga/foreldrepenga har man vel krav på mnd føre termin! jeg har termin om 3 dager.. og har ikke fått en dritt. fikk ikke no penger forje mnd. og ikke noe denne mnd. hva er detta for no da? jeg ringte ned til nav trygd for å høre hvor det ble av penga mine. å fikk bare til svar at mitt navn ikke var registrert på datan dems.er det virkelig mulig? når jeg nå skal snakke med dem igjen i morgen kan jeg da kreve å få fødselspenga for for både februar og mars da? siden det står i regelverket at man har krav på fødsels penger en mnd føre termin og jeg ikke har fått noe enda?

vet ikke om dere skjønte så mye av detta. er litt vell mye hormoner og aggresjon her nå.. jeg er så lei meg og oppgitt. håper noen greier å svare på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke nødvendigvis foreldrepenger før termin, mange får etterbetalt. Du har ikke KRAV på penger en måned før termin, det er tull..

Skrevet

Nå fikk jeg betalt fra arbeidsgiver. Men er det ikke etterbetalt da? At du får februarlønn i mars osv.? Altså feks. termin 21. februar så får du permpenger for februar utbetalt i mars?

Skrevet

hu nav dama satt å sa det sjøl at jeg har rett på fødselspenger en mnd føre fødsel.

Gjest amandine
Skrevet

Hvis du begynner perm da, har du jo rett på penger, men de kan ha lang behandlingstid, da får du etterbetalt. Har du søkt for sent får du etterbetalt inntil 3 mnd. Men pleier å hjelpe fint lite å hisse seg opp...

Skrevet

nå er det jo også behandlingstid i nav ogtil vanlig skal slike søknadder leveres 2mnd før du går ut i permisjon så om du har termin om tre dager har du jo ikke levert papirene de 2 mnd før. og så har nav faktisk nettopp vært i en skikkelig krise vet ikke om det er kommet ajur enda. men sakbehandlingen er da noe lengere enn normalt fordi det er mye ekstra jobb for dem for tiden grunnet oppsigelser og finanskrisa og dermed flere arbeidsledige som skal på trygd som også har krav på div.

du må bare være tolmodig. pengene blir deg etterbetalt når de har behadlet saken din. du burde vært tidligere ute med søknadden desverre.

du har krav på permisjons penger fra du gikk ut i permisjon og det er da tre uker før ul termin.

forstår jo at du er frustrert for dutrenger jo sikkert de pengene slik som alle andre gjør for å få betalt deiv utgifter ol.

ta en pust i bakken og forsøk og ring dem igjen men ikke kjeft, hør om de har noen mulighet til å fremskyde saken din da du allerede har fått papirer som sier at saken skulle vært ferdigbehandlet og at du har div utgifter du trenger å få betalt være hyggellig man når langt med det.

Skrevet

Joda, du har rett på penger for perioden som strekker seg til 3 uker før termin, men du har ikke krav på å få dem utbetalt 3 uker før!! Det er forskjell på det.. All utbetaling fra nav skjer etterskuddsvis, og derfor får ingen foreldrepenger utbetalt npr det er 3 uker igjen til termin. Og pga saksbehandlingstid er det ikke sikkert du får dem i slutten av måneden - den måneden du gikk ut i perm, men de kommer!

nn 13.59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...