nicknavn Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Ser det er flere som gleder deg til påske i hytte på fjellet, sammen med familien. Jeg kan ikke si at jeg gleder meg å tilbringe tid sammen med svigerfar som er blitt litt sær og sta på sine eldre dager, skal ha tingene sine og maten på sin måte. Svigerinne og svoger, med to barn som er høyt og lavt, krangler gjør de hele tiden, er i rette alderen for det:-(. Foreldrene krangler også, når barna har gått for lang. (de er ikke helt på bølgelengde når det gjelder oppdragelse, den ene mener at de gjør som de vil, den andre vil setter grenser) I en liten hytte uten vann og strøm, der vi sover oppå hverandre. Og "alle" skal glede seg til påske hvert år, spise frokost sammen og lage middag på tur, Dra på de hærsens skiturene med dårlig gli og sørpeføre og ikke å ikke glemme de obligatoriske pølseturene, der ingen får fyr på bålet, for guttene ikke vil ta med seg litt opptenningsved fra hytta, det er for pyser, så der sitter vi å spiser halvlunkne dårlig grillpølser. Ååå som vi gleder oss til påske for da kan vi gå på ski og kose oss i sola. Jeg for min del er ferdig med vinter og skigåing. og når påsken er ferdig sier jeg om min mann, "i år ble det siste gangen vi er på påskeferie sammen med de andre" Og hva skjer, hvert anda år, jo min mann vil selvsagt være på hytta sammen med broren sin og faren, mens jeg og svigerinna mi ikke vil mere av det og vi vil jo ikke tilbringe hele påsken alene i byen. Hva gjør man ikke for husfreden? (eller det er ikke akkurat husfred i påsken da) Og jeg er nok ikke alene om å ha påskeangst? Huffffffff, som jeg gleder meg til påske, not.
Gjest Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Jeg forstår ikke dette hyttejaget...greit, vi reiser mange sammen til sommerhuset, men der har vi mange soverom, vannklosett, to stuer, brygge og t.o.m båt hvis noen vil ha litt ro og fred. Kunne aldri tenkt meg å bodd trangt på ei hytte på fjellet stua sammen i hele vinterferien eller påska. ALene ja...men da hadde det vært noe helt annet også. Føler med deg og forstår deg godt...
nicknavn Skrevet 2. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2009 Takk, tenk om det blir dårlig vær og ikke kan være ute hele dagen? Det er begrenset hvor mange ganger ludo, yatzy og div andre spill et morsomt. Og den evindelige diskusjonen om snop og hvor mye snop barna skal få. I svigers familie har de utdeling av påskeegg onsdag før skjærtorsdag og jeg vil ikke at min gutt skal få sitt påskeegg før påskeaften. Dette fordi det blir mye snop hele tiden, det starter som regel til helgen og slutter ikke før 2 påskedag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå