Gå til innhold

Avføring under fødsel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med avføring under fødsel? Er det normalt å bæsje på seg når man føder eller skjer dette bare noen få? Er det vanlig rutine og få klyster? Tenker litt på dette, og det må da være UTROLIG pinlig hvis det skjer?? Eller kanskje man ikke tenker så mye på akkurat det når man er midt oppi det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hos de aller fleste som føder kommer det ut litt avføring, noe som er helt normalt.. jordmor tørker det vekk med en gang så du når egentlig ikke å registrere selv at det skjer:)

du får beskjed om å gå på do å prøve å bæsje og tisse for fødselen er ordentlig i gang.. det gjorde hvertfall jeg..

det er ikke noe pinlig om det skjer, for du er så opptatt av å føde og tenker ikke så mye på noe annet enn å få babyen ut:)

jeg hadde med barnefaren som er min ex med meg, og han var min ex da også.. han så meg naken og hele pakka.. da det skjedde meg at det kom litt avføring så tørket jordmor det vekk med en gang..

husker så vidt at det skjedde, for jeg var så opptatt med å få babyen min ut:)

man bryr seg ikke om så mye når man føder:)

Skrevet

Hodet til barnet presser mot tarmen, så det er ikke unormalt at det kommer avføring før barnet kommer. JM tar det vekk med en gang. Fått klyster en gang, og det var egentlig greit. Da vet man at tarmen er tom og slipper å tenke over det.

Men som hun over sier, du er mest opptatt av barnet og fødselen, så det er ikke sikkert du registrerer at det skjer. Litt flaut er det jo, men du får nok raskt tankene over på noe annet. Du kan jo be om klyster, da er jeg sikker på at du får det. Jeg ba om det en gang, men når JM endelig kom med det orket jeg ikke tanken en gang, og lot det bare stå til.

Skrevet

jeg er ikke hi altså men, Klyx som en får kjøpt på apoteket, er det det samme som man får på føden? Slik at man like gjerne kan ta det hjemme før man drar?

Skrevet

Jeg kan forstå og vet at det er normalt at det kommer litt når man føder vaginalt, siden man presser osv.

Men jeg hadde keisersnitt og lurer på om det er noen som vet om det er normalt at det kommer avføring da, jeg hadde jo ingen følelse fra magen og ned og vet ikke hva som skjedde i min endetarm, jeg hadde jo kateter så urinene var det jo kontroll på, men kom bare til å tenke på om det kan ha kommet noe ut eller når jeg leste om dette her, det var ingen som sa noe under keisersnittet om dette.

Skrevet

Tro meg, helt normalt :) Jordmødre har nok sett det meste.. Da jeg skulle føde skulle jeg ALDRI føde naken eller bæsje på meg, men guess what, I did. Rakk ikke klyster når det var 1 min mellom riene.. Når pressriene starter og man ikke har fått tid å tømme seg er dte helt vanlig at man bæsjer på seg. Men dont worry, jordmødrene tørker de ;) hehe. Ikke bekymr deg du :)

Skrevet

Det er veldig normalt, i alle fall hvis man ikke har fått klyster. Var ikke tid til klyster hverken på 1. og 2. fødsel, og det var helt greit for meg. På førstemann så bæsja jeg under pressriene, men da kjente jeg at jeg måtte bæsje og de tok vekk bæsjen på noen sekunder. Var ikke flaut en gang. På andremann så trodde jeg også at jeg måtte bæsje, men da var det jammen meg babyen som skulle ut. Så fødte vaginalt uten klyster, men også uten å bæsje, noe som faktisk ikke er det mest vanlige!

Skrevet

Tarmen blir ofte tømt naturlig rett før en fødsel, jeg fikk diare dagen før og har hørt om flere som hadde det sånn.

Fikk uansett klyster begge gangene, det er bl.a. for å "irritere" livmoren så fødselen går fortere og kommer bedre igang.

Tror nok det kom en liten klatt likevel, men det er INGEN som bryr seg, ihvertfall ikke den fødende!!!

Det er jo ikke sånn at det kommer lange, tykke kabler med drit mens du presser...men kanskje en liten teskje som ikke merkes...?

Skrevet

Har født to ganger, og aner ikke om jeg bæsjet på meg eller ikke....så...ville ikke bekymret meg så fælt ;o) Lever i uvisshet, og det går helt fint ;O)

Skrevet

Irriterer meg i grunnen litt over at dere påstår at "man" ikke tenker over dette. Jeg gjorde nemlig det - og var sjeleglad for at jeg i hvertfall hadde tatt klyx (ja, kjøpte på apoteket) før jeg dro til sykehuset. Jeg merket at det kom ut litt, og ja, jeg tenkte over det - og ja, jeg synes det var pinlig!

Skrevet

Flertallet tenker ikke over det oppi all smerten.

Du er vel den eneste jeg har hørt om som syns det var flaut, så generelt sett bryr "man" seg ikke der og da, vil jeg tro.

Skrevet

Jeg hadde så avsindig vondt, bæsjing var det siste jeg tenkte på der og da. Og etterpå, forsåvidt :-) Bare drit i det, du (me so funny)

Skrevet

Man er ikke bedøvet særlig lenge, så om du ikke har en stappfull tarm skulle det gå greit. Om uhellet skulle være ute, vil du uansett se selv etterhvert. De som opererer deg ser det jo ikke.

Skrevet

Jeg fikk klyster, men siden fødselen varte veldig lenge så kom det litt likevel:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...