rosa76 Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Jeg er 19 uker på vei og har vært sinnsykt kvalm hele tiden. Første mnd 100 prosent sengeliggende og selvfølgelig sykmeldt. Så neste to mnd 50 % sykmeldt, det gikk på et vis. Jeg kastet opp all mat etter lunsj hver eneste dag og var VELDIG sliten. Til slutt havnet jeg på sykehus med tre dagers intravenøs næring. Blei 100% sykmeldt i to uker til, og da følte jeg at jeg begynte å komme meg litt så nå jobber jeg 100 prosent! Føler dagene går litt lettere nå som jeg har blitt "fora opp" og siden jeg får Phenergan mot kvalmen sånn at jeg ikke kaster opp like mye. Allikevel i gjennomsnitt to måltider hver dag som kommer opp igjen. I tillegg blir jeg voldsomt trøtt av Phenergan pillene. Bare mÅÅåå sove, og da er det helt fryktelig å være på jobb! Har hørt at søvn avler søvn så denne uken er jeg da på 100 % og PRØVER virkelig å bli kvitt trøttheten. Det ender med at jeg klarer meg i arbeidsdagen, men jeg sovner tvert jeg kommer hjem og da sover jeg til neste morgen. Ikke veldig mye mamma for de to barna vi allerede har... Sjefen min mener at ved 100% sykmelding så er man også 100% IKKE i stand til å a vare på egne barn.. Nå jobber jeg 100% og er 0% i stand til å ta vare på egne barn. Er det mer rett da? Huff trenger litt hjelp jeg. Ønsker ikke være hypokonder heller.
meg & to små vampyrer Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Det er jo ikke først og fremst sjefen din som skal tolke om du trenger en sykemelding da.. Det er det legen som skal i samråd med deg! Jeg mener det er viktig å ha noe krefter igjen til å ta vare på barna man har. Jeg tolker en 100% sykemelding som at man ikke er frisk nok til å jobbe. Og det er da også det en sykemelding er, legens vurdering av din arbeidsevne.
Anonym*Gullklump* Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 100% sykemeldt betyr for all del ikke at du ikke er i stand til å ta vare på dine egne barn. Jeg har selv vært 100% sykemeldt og dette fordi jeg og legen min mener at det er viktigere at jeg er i stand til å ta meg av gutten min og meg selv. Sykemeldt kan man bli av ulike årsaker men det er også alltid en grunn for det.
2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Kjære deg, jeg har hyperemesis, har det for 3 gang nå! Dvs jeg har også to andre barn å ta hensyn til. Jeg har vært 100% sykemeldt fra uke 6 pga kvalmen og oppkastet. Er nå i uke 25, og kommer til å være 100% sykemeldt til permisjonen starter! Jeg har ikke noe på jobben å gjøre, så lenge jeg er kvalm, og er så sliten som man blir av å være konstant kvalm. Som legen min sier, det viktigste er at JEG har det så bra som jeg kan ha det situasjonen tatt i betraktning. At jeg får slappet av og får spart de få kreftene jeg kan under svangerskapet til fødsel og tiden etter. Absolutt ikke aktuelt for han å friskmelde meg noen ting, som han også sier. HALLO..... du har jo mann, 2 andre barn og ta hensyn til også. Viktigere at du får ro til å slappe av på dagtid, sånn at du får mulighet til å orke å være litt sammen med ungene og familien din på ettermiddag/kveld! Så mitt råd til deg er, kom deg til legen, få deg en 100% sykemelding igjen, dersom du føler du har behov for det, og sjefen din har ikke noe han skulle sagt! Vet åssen det er å sitte med "dårlig samvittighet" overfor jobben. Men dersom man tenker seg litt om, hvor mange år av livet er det man skal jobbe??? PLENTY!!! Ingen som takker deg for at du sliter deg ut på jobben og må forsømme familien pga at du er sliten!!! Som sagt, ta deg en tur til legen, og ikke legg skjul på åssen du har det!!!!! Ikke så lett for dem som ikke har opplevd sånn kvalme som du opplever. Greit nok at pillene funker, men du er jo ikke deg selv allikevel.... god bedring, og tenk først og fremst på deg selv, babyen i magen og familien din.
lamor Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 jeg var veldig kvalm og sliten og sov bare de første mnd uten om jobben, min mann måtte ta seg av vår sønn, hester og hunder. I uke 22 ble jeg 100% sykemeldt pga bekkenløsning og blødninger pga 11 timers dager på jobb uten mulighet til å sette seg ned eller ta pause, i tillegg til tunge løft. Min sjef forsøkte også å la meg få dårlig samvitighet, men det lykkes hun dårlig med. Jeg er sykemeldt med god samvitighet, jeg er aldri syk ellers og har jobber samme sted i 6 år.
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 det er 40 uker over en periode man går gravid og kan være ekstra dårlig form... jeg har slutta tenke på hva sjefen sier, og lytter til kroppen min... hadde ikke nølt med å sykemelde meg 100% hadde jeg vært deg. Man har et liv utenfor jobben også... den er ikke alt.. ingen klapper deg på skuldra og sier bra at du sto på og gjorde alt for jobben og ikke en dritt hjemme for barn og mann da du var gravid når barnet er født... tenk på deg selv og kroppen din!!!
Moderbodin har født Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Helt enig med det folk her sier. Det må være bedre å sykemelde seg helt. Så kan du være hjemme å samle opp litt krefter til å være sammen med mann og barn:) Håper ting blir bedre for deg etterhvert da:) Høres slitsomt ut.
rosa76 Skrevet 3. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2009 Tusen takk for oppmuntrende meldinger! Litt hormonell og begynte å GRINE av all omtanken. Litt sliten og ja..tok dagen litt tidligere i dag. Får se over påska hvordan det går. takk igjen og god påske til alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå