Gå til innhold

Var dette dumt gjort av meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag morges fulgte jeg gutten min i barnehagen. Gruppa hans satt rundt et bord og tegna når jeg kom inn.

En av guttene er en såkalt rampegutt(ja, ja teit ord) og han tuller og fjaser alltid masse. Men han er bare blid og skjønn, ikke slem og ikke hyper. Bare en aktiv tullegutt.

Men han får alltid så sinnsykt mye kjeft og jeg synes det er så unødvendig å kjefte på alt og ingenting. Ikke alle barn sitter stille og alvorlig og leser en bok hele tiden liksom.

Da jeg skulle gå rakte han tunge til meg og lo masse. Jeg rakte tunge tilbake og lo litt og alle barna lo og lo. Men barnehageassistenten sa til meg på gangen at det ikke er lov å rekke tunge i barnehagen så jeg tror hun ble litt sur på meg.

Jeg kan legge til at han bare er 2 år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme hva barnehagen synes, så er jo kjeft for slike ting helt bortkastet. Det bare ødelegger og endrer ingenting.... Det skulle jo barnehagen vite. Har de ikke pedagogikk i utdannelsen?

Skrevet

Hehe - det er vel ikke det en skal lære barna, men jeg rekker tunge til mine tantebarn på 1 og snart 3:) Mye moro:) De synes det er litt rart siden jeg har stang gjennom tunga:)

Skrevet

Herregud! Det er vel "bedre" å geipe tilbake på fleip, enn å kjefte vel? Syns ikke det var dumt av deg jeg, har hendt jeg har geipa til noen av unga i bhg her også, hvis de har tulla og tøysa litt, er jo ikke vondt ment!

Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Bedre å ta det med humør enn å kjefte. Du fikk jo hele gjengen til å le litt og latter er alltid bra:) Synes assistenten var veldig firkantet der,altså.

Skrevet

Greit at det kan være frekt å rekke tunge, men det kommer jo an på måten man gjør det og i hvilken sammenheng. Jeg syns det er bedre å lære ungene hvilke sosiale regler som gjelder i praksis, og i praksis er det helt greit å rekke tunge i den sammenhengen.

Skrevet

Hi her..

Takk for svar.

Det var jo gjort på en tullete og vennskapelig måte. Alle ungene lo inkludert min. Har man litt sosial trening så kan man lett se ann når det er greit å rekke tunge og når det ikke er det.

Jeg tror bare at all kjeftinga har en negativ effekt og fører til mer trass. Den stakkars gutten her får jo kjeft hele tiden og må sitte på tenkestolen mange ganger hver dag. Straffen mister litt effekten da. Bedre å spare kjefting eller eventuelle reaksjoner til ganger barna faktisk har gjort noe galt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...