Gå til innhold

"mamma du er slem med meg!!!"

Anbefalte innlegg

Skrevet

den var ikke moro å høre i dag for første gang! puh! vi hadde en liten krangel i dag, for min søte lille på 27 mnd slo meg i ryggen, gjentatte ganger, selv om jeg ba ham la være - og da satte jeg ham på "tenkestedet", og sa at han skulle sitte der til han ville si unnskyld til meg. hadde ikke tenkt at det skulle ta lang tid da, han pleier å være veldig flink til å forstå, og gi kos og si unnskyld - men så er det alderen da, hehe. han fikk jo fullstendig raserianfall, og hylte og skrek, det endte med at jeg satt med ham på gulvet og holdt ham mens han holdt på. snakket rolig til ham hele tiden, og han brølte at han ville gå bort i sofaen, og jeg sa "du skal få gå bort i sofaen med en gang du har sagt unnskyld." - men han bare skrek NEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!! IKKEEEE!!!! Fju... Så på det verste så han rett på meg og skrek "mamma du er slem med meg!" tre ganger på rad, og ristet av sinne mens han sa det...

jeg føler egentlig at jeg "tapte" også, for etter tjue minutter så nektet han fremdeles å si unnskyld, og da spurte jeg om å få en suss på kinnet i hvert fall, og det fikk jeg med en gang...

etterpå sovnet han av utmattelse, og sov leeenge...

og siden han våknet har han faktisk sagt unnskyld flere ganger, og har vært SÅ blid og kosete, men vet liksom ikke om det er fordi han "vant" eller om det er fordi han faktisk skjønner det. jaja jeg finner vel fort ut av det, neste gang vi må diskutere noe...

håper dette var tilnærmet så ille som det blir, det har eskalert litt i løpet av de siste månedene!!! trassalder ja, det var det det het... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du takla det bra jeg;) Det er helt utrolig hva de holder ut når de bestemmer seg altså.. Tulla mi er 3 år nå, og har egentlig bare hatt 1 skikkelig anfall.. Hun ville ikke si "kan jeg få..." før hun ba om noe - tror det var en tyggis... Hun hadde virkelig ikke tenkt å gi seg! Men jeg ville holde meg hard, og hun skulle få dersom hun spurte fint - dette var hun klar over... Men hun VILLE ikke!!

Kom tilslutt inn fra gangen, utgrått og snørrete og spurte sååååå fint "KAN JEG FÅ brødskive da?" Da ble det skryt og masse kos dah;)

Skrevet

Å!!!den var jo superherlig!!!

Skrevet

Dette kan være en ganske så slitsom og utmattende alder for mødre...

Jeg tror ikke barna tenker på å "vinne" en krangel som vi gjør. Det kommer nok flere "dumme/slemme mamma"...

Istedetfor "Trassalder" har jeg hørt "Selvstendighetsalder". Barna er ikke ute etter å lage trøbbel, de prøver rett og slett å bryte litt med oss voksne, finne seg selv.... Og husk, barna har helt siden de ble født levd av å lese oss, spesielt mamma. "Syns mamma dette var skummelt?" "Er mamma glad nå?". Det fortsetter de jo med, så: Gjør som du vil barna skal gjøre, for de gjør ikke nødvendigvis som vi sier... Og en ting til; Prøv å rose positiv adferd, og (til en hvis grad ihvertfall) overse uønsket adferd (som feks når "dopraten" kommer). Alvorlige ting må man jo ta opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...