Gå til innhold

pappeperm og påske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappan får jo en uke med lønn (i alle fall min samboer) etter fødsel. Så lurer jeg på, hvordan blir det da hvis jeg føder i påsken. Da har han jo allerede fri m/lønn når det er helligdager, men han får vel ikke noe ekstra fridager fordi?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lurt på det, men samboeren min sier at siden de allerede har fri i de helligdagene så får de allikavel 5 jobbedager fri med lønn enten før eller etter påske - kommer jo ann på når du føder.... Så hvis du f eks føder på skjærtorsdag så har sambo fri fram til 21.april hvis jeg har forstått rett! Så bare å satse på å føde egentlig den 15.! Da får en jo mest fri!! :) Lykke til!!! :)

Skrevet

Fedre har rett til 14 dagers pappaperm, dvs 10 arbeisdager. Om du føder i/rett før påska, regnes ikke helligdagene/fridagene inn i pappapermen, så i realiteten får pappa være hjemme lengre. Så det er gunstig å få barn i disse dager :-)

Skrevet

Har de rett på 2 uker pappaperm med lønn, eller uten lønn? Disse blir holdt utenfor de 6 ukene som de skal ta uansett?

Skrevet

De har rett på 2 uker uten lønn, opp til arb.giver om de vil lønne. Disse ukene er utenom fedrekvota.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...