2flottebarn;) Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Pappan får jo en uke med lønn (i alle fall min samboer) etter fødsel. Så lurer jeg på, hvordan blir det da hvis jeg føder i påsken. Da har han jo allerede fri m/lønn når det er helligdager, men han får vel ikke noe ekstra fridager fordi?
Maia&Mathias <3 Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Jeg har også lurt på det, men samboeren min sier at siden de allerede har fri i de helligdagene så får de allikavel 5 jobbedager fri med lønn enten før eller etter påske - kommer jo ann på når du føder.... Så hvis du f eks føder på skjærtorsdag så har sambo fri fram til 21.april hvis jeg har forstått rett! Så bare å satse på å føde egentlig den 15.! Da får en jo mest fri!! Lykke til!!!
nordafra Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Fedre har rett til 14 dagers pappaperm, dvs 10 arbeisdager. Om du føder i/rett før påska, regnes ikke helligdagene/fridagene inn i pappapermen, så i realiteten får pappa være hjemme lengre. Så det er gunstig å få barn i disse dager :-)
mai-09 Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Har de rett på 2 uker pappaperm med lønn, eller uten lønn? Disse blir holdt utenfor de 6 ukene som de skal ta uansett?
treprinserogeiprinsesse Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 De har rett på 2 uker uten lønn, opp til arb.giver om de vil lønne. Disse ukene er utenom fedrekvota.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå