Gå til innhold

skal til Praha? Tips for mat og litt shopping

Anbefalte innlegg

Skrevet

er eller ikke så glad i shopping(heller går turer og løper og sykler) men siden det skal være storby ferie er det naturlig å shoppe litt å.Ikke liksom lete etter fjellet:-)

Finnes det noe merkeklær(tenker på gutta mine) som feks jeans, shirts og lignende som er billigere enn her hjemme?

Hva ellers er verdt å se og gjøre der?

Reiser snart så det er fint med noen tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

vi koste oss i Praha sist høst. Hadde med oss Lykketrollet som da var 18 mnd.

Er heller ikke så opptatt av shopping, så vi brukte mye av dagen på å gå rundt i byen. Opplevde Praha som en veldig grei by å vandre rundt i.

Startet dagen med å kjøpe en god kaffe "to go". Deretter trasket vi masse.

I forhold til mat så spiste vi middag på hotellet. Det var det enkleste.

Hotellet vårt het Hotel Yasmin og de hadde en noodle restaurant med mye godt på menyen. Dersom du liker slik mat kan jeg anbefale en tur innom for å kikke på utvalget!

Shoppet litt klær til Lykketrollet. Fant en butikk som heter "Mothercare" (tror jeg), i annen etasje av et lite kjøpesenter. Der var det billige klær som ikke lignet klær vi ofte kjøper hjemme. I ettertid kan jeg si at klærne (mest hverdagstøy) har holdt seg veldig bra i bruk/vask. Veldig hyggelig betjening også!

Kjøpte også litt barnetøy på C&A og Marks and Spencer. De har nemlig en del britiske kjedebutikker i Praha.

God tur! Bare send PM dersom det er andre ting du lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...