Axelia Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Er i uke 30 og har en veldig rolig baby i magen.. Har hatt det hele tiden, og vært på 3 ultralyder som bekrefter at alt er normalt så jeg velger å tro på det. Men allikavel sitter man med en vemmelig følelse i magen.Har 2 venninder som er gravide ca like langt som meg og de "klager" begge over aktiv baby i magen.Det blir litt for mye av det gode og de vekkes om natten. For min del er det sjelden spark,men jeg kjenner baby beveger på seg daglig.Ikke mye,men som sagt hver dag.Har heller aldri blitt vekket om natten.Noe jeg egentlig bare har vært glad for,men som dere vet - _Alt_ bekymrer oss til tider !!! Har tatt dette så smått om med Jm, men hun virker ikke til å synes det er unormalt.... Hvordan er babyen deres ?
Ranni Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Min lille gutt er "av og på". Helt siden jeg begynte å kjenne ham har han hatt et par veldig aktive dager og så et par veldig rolige dager. Jeg har også vært bekymret innimellom, men jordmor har vært veldig klar på at det viktigste er å kjenne liv hver dag. OG - at hvis jeg blir bekymret, så ringer jeg henne eller føden og så kommer jeg inn til en sjekk, bedre en gang for mye enn for lite. Alle steder står det at man ikke skal sammenlikne seg med andre, og det tror jeg er rett. Babys bevegelse og hvordan du kjenner det er avhengig av så mye, ikke bare hvor "voldsom" babyen faktisk er, men hvordan morkaken ligger (min ligger foran og har nok tatt av for en del spark), hvordan baby ligger etc. Hvis du begynner å lure, drikk noe kaldt og søtt og se om du kjenner noe, det kan ofte være nok til å roe ned den ekle følelsen :-)
tasah Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Jeg er gravid med nr. 2 og når jeg sammenligner med førstemann så er aktivitetsnivået denne gangen betydelig høyere. Første gangen var det som hos deg, kjente det daglig, men aldri slik som mine venninner beskrev sine babyer, kjente mer dulting og bevegelser. Denne gangen har jeg en turbo i magen og har mange ganger tenkt at om det hadde vært motsatt, aktiv nr. 1 og mindre aktiv nr. 2, hadde jeg bekymret meg noe forferdelig siden det er så stor forskjell. Med nr. 1 hadde jeg morkaken foran noe som dempet sparkene og bevegelsene, det kan også spille inn. Men om du noen gang er i tvil, prøv som hun over her sier og får du ikke respons så få det sjekket opp, bedre det enn å engste seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå