Gå til innhold

Ang barnehage(personale) og påkledning av barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når barna er i barnehagen er det jo personalets ansvar å påse at barna er skikkelig kledd (forutsatt at barna har med skikkelig tøy seff) - det er jo noe man burde kunne ta for gitt, ikke sant? Hva er da greia med at det er forholdsvis kaldt ute, barnet har tilgjengelig tykk vinterdress (som er vanntett), vinterjakke og regntøy, men glemt tykk genser, derfor tar bare personalet på henne regntøyet utenpå tynn innegenser og er nøye med å påpeke glemt tykk genser? Ville det ikek vært naturlig å tatt dresssen eller vinterjakka (som også er vanntett) i stedet?

Evt dagen etter (når tykk genser er medbragt) fortsatt tar på regntøy uten tykk genser under, selv om både tykk genser, dress og vinterjakke er tilgjengelig?

Er det så kaotisk i garderoben når de skal ut at de ikke kan sjekke at ungene har riktig tøy på?

Jeg er ikke sur og drar alle over en kam nå, jeg bare lurer. Og trodde egentlig det var unødvendig å nevne sånne, for meg grunnleggende ting, for voksne mennesker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I barnehagen der våre barn går synes jeg de er nøye med å kle barna.

Jeg sender lillebror i vanlige klær om morgenen, så har han liggende dress med bomull på innsiden og ull på utsiden og microfleece dress. Så tar de på ull og evnt. microfleece ved behov under vinterdress eller vårdress også etter behov.

Også storesøster tar på ull ved behov når de skal ut. Forstår ikke at barna klarer å leke inne med strømpebukse og trøye eller ull med vanlige klær utpå.

Skrevet

Jeg sørger for at det henger skikkelig yttertøy til dagens vær i barnehagen og de ansattet tar det på han. Har ikke hatt noe problemer med det.

Men som jeg ser, henger det alt mulig utstyr av klær hos enkelte barn, da har jeg forståelse for at det kan bli litt rot i påkledning.

Og jeg sender sønnen min i barnehagen med ull undertøy og en genser og bukse utenpå, leker helt fint han ;=)

Skrevet

Ble litt mye og i den siste setningen gitt, gikk litt fort.

Skrevet

Jeg føler ikke vi har "overdose" av diverse utstyr, og jeg sender stort sett ikke med mer enn hva jeg syns hun trenger (egentlig ville jeg bare hatt dressen der, men personalet syns det er viktig med bare regntøy også), men syns det er drøyt å bare ta på regnjakke (uten fòr) utenpå tynn genser når de skal ut og det er mellom 3 og 5 grader ute... En glipp gjr ikke noe, men to dager på rad var liksom mer enn en glipp syns jeg?

I teorien tenker jeg og avdelingen likt når det gjelder påkledning (pedleder gikk gjennom på foreldremøte hva hun syns barna burde ha tilgjegelig av tøy til vintersesongen), men ser flere ganger at det ikke er sånn i praksis, i alle fall så lenge ikke hun selv er på jobb...

Skrevet

Det er jo veldig dumt at slikt skjer, det eneste er vel å repetere dette for de ansatte . Eller henge en lapp ved ditt barns klær der det står at genser skal under regnjakken.

Skrevet

Det har aldri vært ett problem med påkledning i de to barnehagene ungene har gått i.

De har alltid passe med tøy på seg, de blir sjekket flere ganger om dagen om de er våte. Slik som igår da jeg kom tidlig og hentet de. Alle var ute og de gikk en og sjekket alle om de var våte, de som var våte ble skiftet på.

Har ei jente som er veldig varm av seg, og aldri vært noe problem med henne heller. Har funnet ut at hun trenger ett lag mindre med tøy enn de tre andre ungene her i huset. Har ikke mast noe på barnehagen, de fant fort ut at hun var varm av seg de også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...