Gå til innhold

Flytur og bilsetet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal for første gang på flytur med tuppa, og har aldri tenkt over saken. Hvordan man tar med seg bilsetet? Regner med man sender det som baggasje? Men innpakning? I vanlig bag, plast eller bare uten noen ting rundt? Og på flybussen... har man barnet i setet da, eller på fanget? Er vel ikke belter i bussen, eller?? Aldri tenkt over slike ting, så føler jeg kommer med litt dumme spm her da:p

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kan evl sende den som bagasje, bare pakke den i plast. Er det det minste setet? Så noen hadde det med på flyet når vi reiste...

Ikke for det, vi hadde ikke med bilstol vi altså..

Skrevet

Vi fikk med setet inn på flyet de gangene det var nok seter til at vi fikk et ekstrasete gratis. Ellers ble det sendt som spesialbagasje. På gardermoen har de poser å pakke slikt i.

Mange flybusser har et par seter med barnesete ferdigmontert, og mange har også trepunktsele slik at man kan bruke eget. Så vanligvis er det ikke noe problem med sikring av babyen dersom man har med eget sete :-)

Skrevet

Ikke dumt spørsmål, dette lurer jeg også på og jeg er 3-barns mor!!! Det er vel ofte magebelter på flybussen, men vet ikke om man kan feste babystoler i dem. Tidligere når jeg har flydd har jeg enten reist til bekjente som har bilstol eller jeg har leid bil med bilstol, men denne gangen vurderer jeg å ha med egen bilstol.

Skrevet

Jeg har bare erfaring med flybuss her i Norge. I utlandet har vi ofte tatt drosje (med eget sete) eller bestilt bil med sete. Det er jo greit med baby da, for da er jo setet lite og lett hvis man har noe ala maxi cosi, men verre når barnet vokser ut av det ...

Skrevet

Om det er plass på flyet kan du ha med setet inn. Ellers kan du ha det helt til avgang også idet du går inn på flyet leverer du det til kabin personalet også sender de det bak i lasterommet.

MEN om du har med setet inn, har babyen fortsatt ikke lov å sitte i setet.

Iallefall ikke så lenge beltelampen lyser. :)

Skrevet

Lurer jeg også på. Vogner blir jo ofte ødelagt pga hard behandling når det sendes som spesialbaggasje. Hvordan skal man da pakke bilstolen? Det skal jo tross alt ikke harde "dunken" til før stolen ikke kan brukes mer.

Skrevet

fikk ha vårt babysete med inn i flyet på widerøe,men ikke hos sas. da måtte vi bet for eget sete.

Skrevet

Prøv å få det inn på flyet, er ikke trygt å sende det med bagasjen.

Vi gjorde det og sete fikk en knekk i ryggen. Denne skaden var ikke synlig, men ved en tilfeldighet hadde vi sete med av en annen grunn på butikken og de oppdaget det. Setet hadde ikke vært noe tess i en evt kollisjon sa de der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...