Gå til innhold

Hvorfor blir man innkallt til 2.gangs intervju og hva blir man spurt om?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det pleier å være et dybdeintervju, men hva de spør om kan være forskjellig. Jeg ville satt meg godt inn i hva bedriften jobber med, og ha en del ting å ta opp selv. Du bør kunne snakke en del om hvor du tror du vil passe inn og hva du kan tilby. Jeg ville forberedt meg på å styre intervjuet selv, det er ikke sikkert de vil spørre om så mye. Antagelig så er de ute etter å se om du tar initiativ, og vil ikke spørre så mye som på et førstegangsintervju.

Man blir innkallt fordi det er flere interessante kandidater og fordi du er en av dem.

Skrevet

evt kan det være litt likt det første, men at det nå er med en til på intervjuet..

jeg har vært på intervju med den som skulle være nærmeste overordnede, og så ble jeg kalt inn igjen for at øverste sjef skulle hilse på også før de bestemte seg.

Skrevet

det kommer ann på yrket det er snakk om

ofte handler andre og 3 gangs intervju om å finne ut hvem av de mest aktuelle kandidatene som passer best.

du er med andre ord kommet gjennom massen og er god nok for dem men det står mellom deg og noen få andre som kansje har gjort et like godt intrykk og som er like godt kvalifisert til jobben. skru på sjarmen.

noen steder er det vanlig at den første intervju runden utføres av et annet firma som da vidre sender andbefalinger til de som skal anssette en ny. da har du igjenn kommet igjennom nåløyet og firmaet som skal ansette ønsker selv å bli kjent med kandidatene for så å se hvem de kunne tenke seg å annsette. og

intervjuet er ofte noe likt det første men de går ofte mer i dybden på din kunskap og deg som person. husk de ønsker den beste de kan få ikke bare en som trenger en jobb. skru på sjarmen.

Skrevet

Det varierer litt.

En gang måtte jeg løse noen praktiske oppgaver på et 2.gangsintervju. Og så dreide resten av intervjuet seg om spørsmål rundt slike ting. Det var oppgaver som var relevante for jobben da. :) Hadde jeg bare visst da det jeg vet nå *sukk* hehe:) (jeg fikk ikke jobben, men har siden studert og jobbet med det de tok opp som del av den praktiske øvelsen).

Andre ganger er det mer spørsmål som går mer i dybden enn første intervjuet.

Hva slags yrke/stilling er det snakk om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...