Gå til innhold

gradert uttak av fødselspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi driver og vurderer å få nr 3, og i den forbindelse har jeg et lite spm til dere som har fått barn etter de nyeste endringene.

Jeg vet at man kan ta graderte fødselspenger, altså feks jobbe 50% og ha 50% perm slik at man kan drøye permen lenge. Men hvordan er det, kan man feks ha 50% lønnet perm og 50% ulønnet perm fra jobben, slik at man er hjemme i to år med halv lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Såvidt jeg vet kan du ikke gjøre det slik du foreslår.. Har du en del gradert MÅ du jobbe tilsvarende slik at det tilsammen blir 100%...

Skrevet

Nei, gradert uttak forutsetter at du jobber litt. Men du kan ta ut 100% dekningsgrad, og ulønnet perm etter det og spare pengene til du ikke lengre mottar lønn ;-)

Skrevet

Men kan man jobbe i en annen jobb en den man egentlig har? For jeg er lærer, og kan ikke jobbe litt mens jeg er hjemme. Men jeg kan jo få meg en kveldsjobb.

Jeg vil ikke ha ulønnet perm, for det er så usikkert i forhold til trygderettigheter når man er tilbake i jobb igjen. Kan ikke bli syk feks...

Skrevet

Jeg tror det kan være en annen jobb, men det er best å skrive en mail til NAV og sjekke det. Jeg er enig med deg i at det er best å unngå å gå et helt år uten inntekt!

Skrevet

Hei!

Jeg har tatt ut litt gradert nå... bare hver tredje helg da.. men det er ikke min vanlige jobb... så måtte bare si ifra til arbeidsgivern sa nav. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...