Gå til innhold

Vannregning på 7000 kr!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Herregud, er det mulig? Hvordan i allverden har vi fått til dette???? Sinnsykt mye penger, da!! Vet ikke hvordan vi skal få betalt denne regningen, jeg.....

Hva betaler dere for vann??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør det ikke, men mamma gjør og da er det om å gjøre å ta raske dusjer.

Skrevet

Den ville jeg sjekka veldig nøye..

leser dere av vannmåleren?

Da kan dere ha ført opp en null ekstra på feil plass feks..

Vi kommer ikke engang over minstebeløpet vi.

Skrevet

En usynlig vannlekkasje i f.eks toalettet kan kost dere flere tusen i året.

Hvis det er for hele året er det ikke så ille, vil jeg si.

Vi er 4 i husholdningen og bruker ca. 165 kubikk i året på vann og kloakk, og det koster oss rundt 9000 kr. Dette blir delt i to regninger. Desverre er vi ikke flinke nok til å begrense dusjingen, så er nok mye som kan spares der....

Skrevet

hvor i all verden i dette landet befinner dere dere som må betale for MENGDEN vann dere bruker? det har jeg aldri hørt om. Vi betaler bare for å være tilkoblet den kommunale vannledningen. Så her kan vi bruke så mye vann vi vil. og dette går jo innunder de kommunale avgiftene som er boss, vann og kloakk. og det er ca 6000 i året, og da er det ikke noe begrensinger på hvor mye vann vi kan bruke. så dette lurer jeg fælt på! vi bor 40 min fra Bergen.

Skrevet

Vi betaler for hvor mye vann vi bruker. 20 minutter nord for Oslo. Men har ikke bodd her så lenge, så aner ikke hvor mye det koster. Har ikke fått regning enda, tror jeg..

Skrevet

vi bor også i en tullekommune nord for oslo og betaler for vannet vi bruker.

Skal mye til for å komme over minstebeløpet da!

Jeg vasker klær flere ganger i uka, dusjer sjelden mindre enn 15 min hver dag og vannet på kjøkkenet renner ofte lenge mens jeg holder på der..

Så vi sparer ikke akkurat, og kom likevel ikke over..

Skrevet

vi betaler for alt vannet vi bruker her er det ikke noe minste beløp, første året vi bodde har fikk vi en ekstra regning på 6500 kr. Men nå har vi økt betalengen så mye at vi får igjen eller det vil si at det blir trekt fra på neste års regning,

Skrevet

G08 og j09

Om dere ikke betaler for mengden vann dere bruker er nok det fordi dere ikke har vannmåler. Det lønner seg å ha vannmåler og har man ikke det så betaler utifra en kvadratmeterpris på huset.

vi skal få vannmåler i mai pga vi betaler MASSE for vannet, og bruker ikke på langt nær så mye som vi betaler for. Vannmåleren vil spare oss for masse penger. Siden vi har ganske stort hus.

Skrevet

Det er en kommune nord for Oslo som har skrudd opp både vann og kommunale avg med veldig mange % etter jul.

(bl.a en grunnavgift på vannet som er lik for alle uansett hvor mange det bor i husstanden)

Jeg bor heldigvis i nabokommunen, men jeg blir ikke overrasket om det er i denne kommunen du bor. Mange som fikk stor sjokk etter jul ihvertfall...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...