Gå til innhold

Holder jeg på å brenne ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i jobben min i syv år, og i begynnelsen elsket jeg den, dro på jobb med lyst og pågangsmot, og var der gjerne på søndag også, for å få unna ting som skulle være klart til mandag..

Det siste året har det blitt tyngre og tyngre, og den siste måneden helt forferdelig. Jeg hater jobben min. Når jeg åpner om morgenen har jeg mest lyst til å bare dra hjem og sove, sove, sove! Føler ikke at jeg legger noe energi i jobben lenger, jeg bare er der, fordi jeg må..

Jeg er frisk ellers, men det føles som jeg skal kveles om jeg må på jobb en dag til (hvilket jeg selvfølgelig må...)..

Kan jeg holde på å bli utbrent? Depresjon? Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du virker sliten, men jeg syns nok du bør snakker med legen din.

Kanskje er du lei jobben?

Snakk med sjefen din om du kan få nye arbeidsoppgaver.

Kanskje du trenger ferie? Nå er det jo påsker snart med masse fridager. Da kan du bruker de dagene til å tenke.

Hvordan har du det hjemme og på jobb?

Er det noen som stiller opp for deg hjemme?

Er kollegene dine greie?

Hvordan er stemningen?

Jeg var selv i samme situasjon som deg. Var sliten, orket ingenting. Var i samme jobb i ca.6 år og valgte å slutte. Angrer ikke på det i dag selv om jeg har gått arbeidsledig nå i fem år, men jeg har hatt noen vikar jobber inni mellom. Til høsten skal jeg begynner på skole og håper virkelig at jeg kommer inn, og at jeg får den jobben jeg trives med.

Skrevet

Jeg er sjefen, og har veldig definerte områder jeg jobber med, så det blir vanskelig å forandre arbeidsoppgavene..:) Jeg er definitivt lei av jobben, og for første gang i mitt liv kunne jeg ha tenkt meg en sykemelding for å få være litt hjemme.

Tenker også at kanskje alt jeg trenger er noen fridager, så jeg skal vente med å kontakte legen til en stund etter påske. Uansett kan jeg ikke sykemelde meg, da ingen kan ta mine arbeidsoppgaver på stående fot. Føler jeg sløser bort livet mitt ved å ha denne jobben, men har ikke råd til å si opp uten å ha en "gyldig" grunn(ny jobb).

Hjemme har jeg det veldig bra, har en kjempeflott samboer, og barn sammen.

Kollegaene er greie, og stemningen bra.

Lykke til med å komme inn på skole, og få en utdannelse til noe du trives med!:)

TS

Skrevet

Tusen takk :) Lykke til med deg også. Er ikke lett valg det her, men jeg håper du finner ut av hva du vil gjøre.

Heldigivs er det påske snart, så får håper vi krysser fingrene på at det blir fint vær.

Kanskje vil du få ekstra energi og gleder deg til jobben igjen.

Uansettt så ønsker jeg deg lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...