Gå til innhold

kler dere tvillingene likt

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tvilling jenter på snart 3 år.prøver jeg å ta på dem ulike klær er det protester med en gang,de skal ha like klær.så da blir det like klær.hva gjør andre tvillingmammaer,med tvillinger av samme kjønn,like eller ulike klær.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jo tvillingene her bare 10 måneder gamle - men er også gutt og jente, så blir ganske forskjellige klær :D

Tror kjæresten ville protestert litt dersom jeg tok på gutten kjole...

Skrevet

mine å er bare 10 mnd, men jeg er veldig bevisst på å ikke kle de likt nå. Jeg vil ikke at de skal bli tatt for å være en unge.. men jeg har sagt til meg selv at hvis de vil kle seg likt når de vet hva de vil, så skal de få lov til d (så lenge jeg bestemmer så gjør de ikke d ;) )Meg å beste venninen min ville kle oss likt når vi var små, så hvorfor skal ikke to som er så knyttet til hverandre ville kle seg likt? Men jeg skjønner tanken din, jeg er kanskje litt ekstrem selv for jeg vil ikke at folk skal betegne de som tvillingene, men guttene.. hehe..

Gjest bissen
Skrevet

Jeg kler jentene bevisst likt. Men det er fordi de er så forskjellige, de er toeggede og egentlig ganske like i ansiktet, men ellers skiller det 3 kg og 10 cm, så de blir fort oppfattet som store- og lillesøster. Jeg vil gjerne vise at de er tvillinger, for det har tross alt vært mye jobb;)

Men fordi de har så stor forskjell i str er det ikke bestandig jeg finner like klær, og heller ikke når de velger selv hva de vil ha på seg..(de er to og et halvt)

Hadde jeg hatt eneggede vet jeg ikke om jeg ville kledd dem helt likt. Viktig å styrke individualiteten, spesielt hvis de er veldig like. Blir jo lettere når barna blir større og kan velge selv.

• 4 uker senere...
Skrevet

mine gutter er så ulike at eneste måten å se at de er tvillinger på er at de har like klær, så jeg kler dem stort sett alltid likt.

Skrevet

har kledd di likt til nå :) men di er bare 4 uker da om mandan :) syns det e morro og ha like klær på di :D

• 2 uker senere...
Skrevet

d varierer litt her... men har de like klær så blir de som regel kledd likt å =) synes d er litt morro for de som ikke kjenner guttene så godt :P

• 4 uker senere...
Skrevet

ja her blir de kledd likt,syntes det er så søtt.men jeg blir irretert når noen kommer med ulike klær til dem.alle vet jo at disse blir kledd likt.det blir å gå til butikken å bytte ,så de får like klær

Skrevet

Tja gjør litt begge deler jeg, yttertøyet blir som oftest likt uansett da.

I dag har de på seg ulike bodyer og like bukser- syns ikke det blir riktig å ta kjole på en og bukser på andre :) Så sånn sett blir det jo litt likt da :)

Matchende kanskje vi heller skal si :) Elsker hogm og lindex o.l. ! De har ofte fler farger av samme kjole/bukse/genser.

• 2 uker senere...
Skrevet

Alle er ikke like, men syns dette er noe å tenke gjennom likevel.

Jeg har en bekjent som har en tvillingsøster. De har vært så like at selv naboer og venner (ikke de nærmeste) ikke har sett ordentlig forskjell på den. De ble alltid kledd likt av moren når de var yngre, selv når de var babyer. Hvis den ene gulpet og måtte ha på nye klær, da byttet hun på begge.

Nå er hun voksen og har selv fått tvillinger, like de også og jeg klarte ikke å se forskjell på dem de gangene jeg har møtt dem. De har aldri hatt på seg like klær. Hun syns det var så frustrerende at ingen visste hvem som var hvem når hun var liten selv og stort sett ikke prøvde engang og det ønsker hun ikke for sine egne barn.

Skrevet

oi! Enegget tvilling som får eneggede tvillinger? Det må jo være ganske sjeldent!

Skrevet

tvillinger forandrer vel ikke utseende med ulike klær...her kles tvillingene likt.

Skrevet

Jeg er tvilling selv, og synes det er lite gjennomtenkt av foredlre å kle tvillinger likt fra 10 mnd og oppover om de absolutt ikke ønsker det selv. Det er nok å være tvillinger om en ikke skal se enda mer like ut. All tvillingforskning anbefaler at en får utvikle sin egen identitet også gjennom klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...