lego Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Forrige svangerskap fikk jeg svangerskapsforgiftning/HELLP helt på slutten av svangerskapet. Fødselen ble da satt igang. Var hos jm i går, da hadde jeg økende blodtrykk og 1-2 på ødemer. Har også gått opp 2 kg på en uke! Men ikke noen flere symptomer. Hadde heller ingen symptomer på HELLP få dager før jeg ble satt igang forrige gang heller. I natt har jeg vært kvalm og kastet opp... Leste på pasienthåndboka.no at kvalme kan være ett tegn.... Jeg skal tilbake til jm i morgen for sjekk av blodtrykk og urin. Bør jeg ringe føden for en sjekk, eller kan det vente til jeg skal til jm i morgen??? Er forresten 38+6 i dag
Miss Hemingway Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Jeg kan kun svare ut fra egne erfaringer. Jeg fikk også Hellp i mitt svangerskap, i uke 31. Jeg våknet av smerter i øvre del av magen som ble verre og verre. Til slutt ble smertene så sterke at jeg kastet opp og kastet opp i timesvis. Så min erfaring er at man kan på ingen måte unngå å vite at det er fare på ferde. Men ting skjedde over nattetn på meg også. BT gikk fra 160/100 til 290/180 på en dag så mitt råd er sjekk en gang for mye enn en gang for lite. Nyrene mine sluttet og virke og en annen jeg lå på sykehuset med gikk inn i kramper og da står det om minutter, men dette vet du jo Ring føden, fastlege eller jordmor så lenge du får sjekket bt og blodtrykk. Det er like sansynlig at det ikke er noe, men sjekk det opp.
tottit Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Jeg fikk Hellp i siste svangerskap i uke 36. Symptomene hos meg var kvalme, oppkast og smerter høyt oppe i magen. Jeg kontaktet føden og ble forløst med akutt keisersnitt kort tid etter vi kom på føden. Hadde verken forhøyet blodtrykk eller proteiner i urinen ved tidligere svangerskapskontroller, så det utviklet seg fort hos meg. Det trenger jo ikke være noe, men ta kontakt med føden for sikkerhets skyld. Jeg er veldig glad jeg gjorde det!
lego Skrevet 2. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 2. april 2009 Nå har jeg sovet noen timer, og våknet av at jeg følte jeg måtte kaste opp. :s Det var de smertene som gjorde at jeg tok kontakt med føden forrige gang, men jeg har ikke de smertene nå. Hadde jeg hatt det så hadde jeg ikke vært i tvil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå