togutter Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Sovet ordentlig dårlig.. er kvalm og vondt i magen.. Kjente liv i går kveld, men når jeg nå trykker på magen er det ingen respons. Grunn til å bli bekymra?
togutter Skrevet 2. april 2009 Forfatter #2 Skrevet 2. april 2009 var foresten til legen i går og fikk høre hjertelyd, og da var alt bra sa hun..
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Kvalm og vond i magen kan jo skyldes så mangt. Du utdyper ikke magesmertene....kan det være snakk om vanlig omgangsyke? noe du har spist? luft i magen? eller at livmoren strekker seg? Jeg for min del har vært mer eller mindre kvalm hele svangerskapet. De første 4 månedene med skikkelig kvalme. Og nå blir jeg kvalm og uvel dersom jeg ikke spiser ofte nok, eller er sliten. Men denne kvalmen er til å leve med - det var den ikke de første 4 månedene. Uansett. Snuppa mi er ofte aktiv om natten - når jeg sover. Har heldigvis godt sovehjerte - så det plager meg ikke nevneverdig. Da er hyppige dobesøk og vondt bekken verre. Men siden hun er aktiv om natten, er hun ofte roligere på dagen. Dersom bebisen snur seg med ryggen mot utsiden, og beina mot ryggen - så vil du føle mindre bevegelser. Dersm bebisen også sitter (ikke har hodet ned) så vil du føle enda mindre. Dersom du er urolig - så spis eller drikk noe søtt, og legg deg ned. Da bør du kjenne noe i løpet av 5 minutter. Dersom magesmertene dine er uholdbare - så oppsøk lege.
♥ anonym♥ Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 har vært kvalm å uvel i det siste jeg å, mage smerter å trøtt. man babyen er livlig da, så regner ikke med det er noe i veien med han, heller kanskje en mild omgangssyke. men hvis du bruker en halvtime på å forsøke få kontakt. drikke noe søtt å kaldt, å så kanskje noe varmt å søtt litt etterpå å legger deg ned i 30 min mens du prøver få kontakt, så burde du få det. rist litt godt i magen først som de gjør på ul (min sover alltid når vi er der...) de dytter å rister skikkelig, ikke sånn ett pirk med pekefingeren. får du ikkenoe kontakt da ville jeg ha bedt om å få komme til jordmor, evt. legevakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå