mastermind Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Det er nå mange(6) av våre nære bekjente/venner/kolleger som har måttet føde barn som enten har dødd under fødselen eller rett etter pga en eller annen feil. Synes dette er utrolig mange. Alle disse kunne blitt oppdaget på tudlig UL. Hva mener dere om tidlig UL? Forrige svangerskap var det ikke et alternativ, jeg tenkte ikke så mye på dette, alt skulle jo gå normalt. De siste to årene har vi hatt 3 slike fødsler tett innpå oss, og jeg tenker med og mer på det. Ingenting tilsier at det skulle vere noe slikt med "oss" ikke noe slekt, ingen kjente risikofaktorer, vi har begge rett alder osv men det var det jo heller ikke med flere av de andre. Dere som har tatt tildlig UL, har dere gjort det bare for dere var spent, høre/se, eller fordi dere ville sjekke for alvorlige feil?
MinnieMe Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Jeg har hatt to tidlige Ul'er. Den første fordi jeg begynte å blø i uke 6-7 av svangerskapet, måtte ta en innvendig ul og det hele endte med en utskraping. Hadde såkallt blæremola. Når jeg nå ble gravid igjen så fikk jeg tilbud om en ul i uke 10-11 for å sjekke at det ikke var blæremola på nytt. Hadde ingen blødninger da, så det var bare for å være sikker. Dette var etter henvisning fra legen min, og ikke noe jeg bestemte selv. Men var veldig glad for å slippe å være usikker helt fram til vanlig UL rundt uke 17. Og alt stod bra til med fosteret denne gangen (er kommet til uke 33 nå). Skjønner at dere er engstelige for at noe kan være galt, men dersom ikke noe tilsier at dere er i faresonen, så er vel sjansen veeeldig liten for at det skal skje noe med deres baby. Du sier ikke noe om hvor langt du er kommet i svangerskapet, eller hva du mener med tidlig UL, men er du bekymret så er jo det grunn nok til å diskutere det med legen din uansett
mastermind Skrevet 1. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2009 Er ikke gravid, men vi tenker på nestemann. La bare inn spørsmål for å høre litt rundt. Er det mye jevnt over, eller har det bare vært mye rundt oss? 4 kolleger, og vi er ikke mer enn 20....
MinnieMe Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Dersom det har skjedd med fire av dine kolleger så lurer jeg jo på om jobben deres kan ha noe å si? Bor du slik at du kan ta privat UL, så er det jo bare å betale for en selv, er greit å få "fred i sjela". Her hvor jeg bor så har vi ikke noe privat UL alternativ, så jeg er glad for at jeg fikk en pga tidligere historikk. Lykke til med nestemann da
mastermind Skrevet 2. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2009 Jobben skulle ikke ha noe å si. Vi er lærer, assistener og kontorpersonale. Men man blir jo skremt av slikt. Vi får tenke litt Er jo ikke et alternativ ennå. Vet ikke helt når nestemann blir, men man får det veldig innpå seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå