Gå til innhold

Noen som har hatt barn som har vært innlagt pga rotaviruset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var symptomene/hvorfor bestemt at de måtte det...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I fjor vinter var det flere barn i gata under 2 år som ble innlagt pga rota viruset. Fikk forklart av helsesøster at det var lav terskel for sykehusinnleggelse på så små når de både har diare og oppkast. De som ble innlagt hadde ikke symptom på uttørking men ble innlagt siden de fort kan føre til det med 6-7 dager oppkast og diare.

Skrevet

Har nettopp vært igjennom en virusinfeksjon med jenta mi på 1 år. Det har vært skikkelig tøft og gå gjennom. Vi fikk aldri vite hvilket virus det var, virket fullstendig likegyldig for dem på legevakten å finne det ut. Vel, hun var syk i en uke, men først kraftig oppkast, så høy feber og så diare i seks dager. Hun kunne ha opptil 4 tømminger i timen, og alt vi kledde på henne ble utbæsjet etter en liten stund. Var til slutt bare vann som kom.

Til slutt var det lille ungen bare en skygge av seg selv. Så tynn og blek og slapp. Vi var hos lege to ganger fordi jeg var så uendelig bekymret, men der bare så de på hvor uttørret hun var, og svaret var hele tiden at det gikk enda bra, hadde litt til å gå på. Så min erfaring er nå ikke at de legger inn de minste før de viser skikkelige tegn på uttørking, som innsunkne øyne og fontanelle, ingen urin, tørr munn og tåreløs gråt og selvfølgelig hvor alvorlig allmenntilstanden er og om man får kontakt med barnet. Jeg synes at når man har oppnådd disse symptomene, så har det fått lov til å gå altfor langt. Sist gang så var det helt tydelig at legen var lei av alle barn som kom med omgangssyke, at han nesten fnøs når jeg kom inn gjennom døren. Det gikk nå bra til slutt, ungen kom seg raskt når diareen forsvant, men det krevde en iherdig innsats på hjemmebane med kontinuerlig væsketilførsel og vask av klær..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...