Gå til innhold

Termin 4 desember


Kath:)

Anbefalte innlegg

Hei hei alle sammen!:)

Da melder jeg meg også inn her! Endelig gravid igjen etter et svangerskap utenfor livmor (fjernet eggeleder) og en SA. Håper dette går den riktige veien denne gangen!:) Så er foreløbig forsiktig optimist!:)

Gleder meg til å følge alle sammen her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.

 

Jeg har også termin 4.desember. Første gang for min del. Veldig spennende, trøtt og kvalm..

Lykke til!!. Er lov å være optimist :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :)

Så koselig da! Blir spennende dette!

Skal på tidlig ul til onsdag for å se om hjertet slår. Gruer meg litt da...:)

Men er forsiktig optimist denne gangen!:)

Lykke til, vi prates vel her inne;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.

eg har termin 3 desember ;)

dette med min første. syns det er kjempe spennende.

noen av dåke som er studenter?

trenger noen gode råd om korleis ein kan gå fram :D

 

ane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da kom kvalmen! Om to dager er jeg akkurat 7 uker på vei! Har hatt dårlig matlyst om morgenen et par dager, men i går var jeg så dårlig at jeg lå halve dagen. Må sove lenge og ta alt med ro for å ikke bli syk! Men ellers er jeg verdens lykkeligste akkurat nå!:))

Og dere andre, hvordan går det? Er formen bra?

Så gøy da Ane at du har termin dagen før meg:) Jeg er ikke student, men tenker å begynne å studere igjen etter permisjon. Har allerede lang utdannelse innen kunst, men må ha noe mere jeg kan leve av! Hva gjør du? Hvilke råd ville du ha? Husk spis sundt og ta folat! :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er formen skikkelig dårlig hvis eg ikkje får sove midt på dagen. er så kvalm og uggen. men når eg har sove ein stud å spist litt kjenner eg ikkje noe som helst, eller jo, masse luft. hehe. raper heile dagen.

 

min samboer er tømrer og har ein veldig usikker jobb. han er og veldig lite lyst til at eg skal forsette svangerskapet veldig mye pga av at vi berre har ein intekt. og han meiner at det eg får fra lånekassen er berre nok til at meg og babyen skal klare oss akkurat. å at vi kjem til å ha ingenting til overs igjen i måneden. eg berre går fultid på allmen på bygg no. og planen min var at eg skal begynne på førskole lærer utdannelsen til høsten. han vil at eg skal tenke på meg sjøl å få meg ein utdanning å jobb før vi får barn. han har og så lite troen på at eg vil klare å begynne på skolen igjen etter permisjonen. han seie og at vi er så unge og har så mye mer vi skal oppleve sammen og sider vi kanse ikkje veit om kvarandre ennå. (har vert sammen 1 år, og er 22 og 24 år gamle)

eg aner ikkje ka eg skal si til han for at han skal se litt lyst på dette. eg har heller ikkje lyst å tvinge han til å bli far. men no skjedde jo dette, som du sikkert skjønner ikkje var planlagt. heh.

har du noen råd om kva eg kan sei t min kjære?

 

time til abort er bestilt om ein uke. :(

 

ane.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg vet ikke hva slags rettigheter du har som student, men jeg tror studielånet du har når du føder blir gjort om til stipend (da må du fortsette studiene til høsten). Men er som sagt ikke sikker.

 

En ting jeg derimot er sikker på er at det er DU som skal bestemme deg for hva du skal gjøre med barnet. Det du bestemmer deg for har konsekvenser for kjæresten din også, men det må han bare leve med. Han har vært med på å lage barnet.

Det er ikke en lett avgjørelse å ta. Jeg har gjort det selv en gang og var yngre enn deg. Jeg og barnefaren bodde ikke sammen, på den måten fikk jeg stønad som aleneforsørger. Han overnattet 2-3 ganger i uka, mer turte vi ikke i frykt for å at jeg skulle miste trygden. Men det har gått veldig bra med gutten vår selv om vi ikke er sammen lenger.

Det er tøft å studere mens man har barn, men det er ikke umulig. Man må bare være litt mer strukturert og planlegge i god tid.

Har du familiene deres i nærheten og deres støtte er det gull verdt.

Du får tenke deg godt om. Det er ikke lett. Lykke til!

 

alice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...