Gå til innhold

Hun besvimte i dag (6 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så klatret hun opp i en tau stige som henger i en krok på verandaen, hun mistet taket og ramlet ned og landet på siden. Så det ikke men hun hylte høyt så jeg sprang ut på verandaen.

Hun gråt høyt og jeg når jeg forsøkte å få med meg hva som hadde skjedd ble hun stiv i blikket og besvimte bare helt plutselig. Skikkelig ekkelt, har aldri opplevd at noen av barna har besvimt før. Plutselig ble hun helt livløs, la henne ned med bene høyt og i et par sekunder så virket det som om hun skulle få krampe, øynene var helt fjerne. Men det gik raskt over og jeg fik kontakt med henne igjen og utenom en svær blåmerke på hofte så virket hun ok.

Men er det noe jeg bør passe på, gi beskjed til skole/sfo ?

Har aldri skjedd før så skjønner ikke helt hvorfor hun plutselig besvimte i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville faktisk ringt til legevakten og hørt jeg.. Om hun har slått tinningen så kan det være at hun burde vekkes med mellomrom i natt.. det samme om hun har fått hjernerystelse..

Ved slag i Tinningen så kan kulen også gå innover og det er ikke så lett og se..

Skrevet

Hun landet på siden, ikke noe slag mot hodet.

Men var skikkelig ekkelt å kjenne at hun bare ble borte et øyjeblikk.

Skrevet

Det skjønner jeg veldig godt.. Jeg hadde vært såpass hønemor , ikke klart og slutte tenke på det og ringt legen.. Men bra hun ikke fikk noe slag i hodet da.. =)

Gjest Tale30
Skrevet

Håper det går bra med henne! Huff så skummelt. Men er du helt sikker på at hun ikke fikk noe slag mot hodet, siden du ikke så det? Det kan jo være at hun ikke har et helt klart bilde av hva som skjedde selv. Når hun besvimer som det du forklarer kan det være et tegn på hjernerystelse, og da skal hun i alle fall ikke sove sammenhengende i hele natt.

Gjest saharahara
Skrevet

Jeg ville tatt henne til legen for en sjekk... Ellers kan kanskje all skrikingen ha gitt henne litt luftmangel??

Skrevet

I følge førstehjelpskurset eg gjekk på hos Røde Kors før jul, SKAL alle barn som har vore bevisstlause undersøkast av lege.

Kan tenkast at ho rett og slett skreik så voldsomt at ho gløymde å puste og derfor "forsvann" ei lita stund?

Skrevet

Høres nesten ut som meg da jeg var liten. Svimte av hele tiden. Ikke eppelepsi. Datt jeg, slo meg litt eller ble veldig redd så besvimte jeg. Når slike ting skjedde blokkerte hjernen min blodet ute. Så fikk ikke nok blod til hjernen fort nok. Men voknet fort igjen. Kroppen trengte bare litt ro før så å være på plass igjen. Hørtes nesten skummelt ut slik jeg skrev det, men for meg var det overhode ikke det. Besvimte nesten daglig før.

Skrevet

Jeg besvimte slik en gang da jeg var liten..(barneskolen).

Jeg slo heller ikke hodet, men mistet pusten kraftig, og fikk nok så lite oksygen til hjernen at jeg besvimte. Jeg hadde visst ristet og ordnet.

Så det kan nok være at hun bare slo pusten så ille ut av seg at hun besvimte...

God bedring til jenta di.

Skrevet

Det samme skjedde med jenta mi da hun falt ned trappen. Legen mente hun besvimte p.g.a. smertene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...