Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Jeg syns dette var interessant i starten. Samtidig som jeg ble litt sjokka over at folk syns fasaden var så viktig at det gikk på bekostning av familien...med barn og greier.. Men nå som jeg har sett det flere ganger er jeg litt lei. De intervjuer litt tankeløse mennesker som med namsmann og inkassobyråer i nakken, sitter på en hastegjeld som er på 100 tusen eller noen hundre tusen.. Hver gang så ser vi logoen til banken de skal møte.. Og hver gang så stiller banken opp.. Er dette programmet kjøpt og betalt? Idag mistet de seere her i huset, for at en aleneforsørger som har dumma seg ut til DE grader kan få fornyet tillit på den luselønna, så virket det hele iscenesatt.. Er det bare jeg som sitter igjen med litt sånn følelse? (ikke ment som krangle innlegg- lurer bare på om jeg egentlig lar meg lure... hehe)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Er 30 000 utbet pr mnd luselønn? Jeg begynte å vurdere å bytte jobb. Hva jobbet hun som?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Jeg tenker mer sånn at de kanskje heller burde hjelpe de som VIRKELIG trenger det; folk som har dårlig råd, ikke kun fordi de har vært egoistiske og uansvarlige... Føler på en måte at de premierer deltakerne, som stort sett bare har seg selv å takke for at de havnet i et sånt økonomisk uføre =P
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Jeg synes også det virker som de får MYE godvilje fra banken sin. Jeg får ikke refinansere 3 kredittlån på til sammen 40 000 slik at jeg får dette samlet til ett lån og dermed mindre renter i min bank fordi de mener jeg har vært dust som har tatt disse 3 lånene og ikke har økonomi til å betjene lånet. Til tross for at jeg har en netto inntekt på ca 24 000 og ikke noe inkasso eller betalingsanmerkninger.
Pengetreet Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Dette programmet er jo gratisreklame for disse bankene! Selvølgelig stiller de opp! Sannsynligvis er de mer imøtekommende enn hva de ville vært mot en stakkar som ikke har et tv-team i ryggen. Business vettu Når det er sagt, så har alle banker egne ordninger for kunder med betalingsproblemer, bla økonomisk rådgivning og nedbetalingsplan. Mange av hovedpersonene i luksusfellen har bare skjøvet problemene foran seg og ikke tatt dette opp med banken sin.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 2247: Med 1,7 mill i lån, så burde inntekten hennes vært halvannen gang høyere med den godviljen hun fikk fra banken.. HI
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Håper ikke det er dette disse bankpakkene betyr. At det er disse sløserne og jappene som skal få økonomisk hjelp til å finansiere gucci briller, flatskjermer og biler de ikke hadde råd til i utgangspunktet.. Spes når hun over sier hun ikke får refinansiert 40 tusen.. Da kjenner jeg urettferdigheten lever i beste velgående. Bare fordi hun ikke har kamera i ryggen!!
It's all about me Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Må bare rette deg litt, bankene har ikke alltid stilt opp det er de som har fått nei og måtte tigge om penger andre steder.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #9 Skrevet 1. april 2009 Vi satt en gjeng her og så det i dag, og tilsammen kom vi på bare en familie.. Men de kvittet seg med bilder som kostet de 15000 og fikk en sjekk på noen tusen og kunne beholde huset og eiendommen, Mot at de lagde en utleieenhet i huset.. Eneste vi kom på- Derfor: Alt virker kunstig og iscenesatt. Og derfor ble det kjedelig. Samme opplegget hver gang, samme type mennesker, samme merkelige holdninger om egen økonomi...
Pengetreet Skrevet 1. april 2009 #10 Skrevet 1. april 2009 Vet du, det høres bra ut! Godt at det finnes banker som har litt integritet og som tør å vise seg "vanskelige" på tv. Nå har ikke jeg sett alle programmene, men det virker som det er de værste sløserene som får hjelp av programmet - er vel derfor det heter luksusfellen. Programkonseptet er bare laget slik, sikkert for at seerne skal bli sjokkerte. Det pirrer kikkermentaliteten å se hva andre bruker penger på
Gjest Skrevet 1. april 2009 #12 Skrevet 1. april 2009 Bank2 er jo spesialisert på å refinansiere misliholdt gjeld, selvfølgelig mot god sikkerhet og skyhøy rente, samt et aldri så lite "tegningsgebyr" på 10 000 som ikke blir nevnt høyt på tv i allefall...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå