Gå til innhold

Da har jeg født!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdag 31 mars klokken 10.23 ble Troy født, 9 dager før terminen!

Samboeren min kom hjem kl 18 på tirsdagskvelden og klokken 20 begynte vi å ta tiden på riene.... Skal jammen si at sex får fart på sakene!! Hehe.

Klokken 00 dro vi på sykehuset, det var da 4 min mellom riene... Ble motatt og vist inn på familierom, ville gjerne ha en naturlig fødsel. Riene holdt på som de hadde gjort hele kvelden i flere timer. Litt ut på natta ble jeg strippet og riene tok seg opp i styrke. Kl 06.30, etter å ha vært våken i nesten et døgn, så stoppet alt opp!!

I halvannen time var alt stille og jeg hadde mest lyst å bare gi opp, var både sliten og trøtt og veldig innstilt på å møte nurket snart... Så bare forsvant smertene?!

Ble strippet på nytt igjen kl 08.30 og da tok ting seg opp igjen! Fikk også akkupunktur, som også satte fart i ting.

På dette tidpuktet begynte samboeren min å bli skikkelig kvalm stakkars. Å sitte på sidelinja i sin første fødsel og se på meg ha vondt i så mange timer, uten mye søvn, mat og drikke ble for mye for han. Mens jeg lå i badekaret og pustet meg igjennom sinnsykt vonde rier som jeg fikk da de tok vannet, forsvant han ut... Han måtte spy! Jeg var så konsentrert om mitt at det gikk greit om han ikke var der, men midt oppi all smerten så klarte jeg alikevel å be hu ene barnepleieren gå ut og passe på han, hehe....

Plutselig fikk jeg pressrier og på to press var hodet ute! Helt sinnsykt vondt i forhold til forrige gang! Samboeren min rakk akkurat å komme inn igjen i det hodet var ute og fikk heldigvis med seg selve fødselen :o) Et press til og lille gutten vår var ute, endelig!

Pappaen var kjempe rørt, samtidig som han var helt utslitt og hvit. Tårene rant hos oss begge :o)

Smertene var helt syke denne gangen, men klarte meg uten noe smertestillende og fikk bare et lite skrubbsår, som ikke trengtes å gjøre noe med.

Lille gutt er 49 cm lang, 3530 gram og 34 cm rundt hodet. Han sover mye, suger godt og er stort sett fornøyd! Mørkt hår og bare helt nydelig!!! Verdt hver eneste smerte! ;o)

Vi dro hjem i dag og koser oss hjemme etter 2 sliiiiiiitsomme døgn uten søvn og lite mat.

Takker for meg her inne og øsnker dere andre lykke til fremover!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅÅÅÅ :))))

Gratulerer kjempe mye, så utrolig dette med fødsler altså.

:)

Skrevet

Gratulerer så masse!:)

Skrevet

Gratulerer med baby!

Skrevet

gratulerer så mye. Håper formen kommer snart tilbake etter en slik utladning, men vet jo at det er verdt det.

Godt at mannen din rakk fødselen da stakkar!

Kos dere masse

Skrevet

Oi! Gratulerer så mye i hvertfall - herlig å være ferdig da!? ;) (gleder meg - til tross for smertene)

Skrevet

Gratulerer så mye!!! Høres ut som en tøff fødsel, men er det ikke rart at vi andre ser frem til det er vår tur allikvel?? hihi

Kos deg masse med gutten din!!!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...