to_tette? Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 syns det ser så deilig ut med lammeskinnspose! men er det veldig fort at det kan bli alt for varmt i de? og blir det klamt? (det er jo lammeskinn inni, men skinn utenpå, så det må jo bli ganske tett?) de må vel renses? andre erfaringer?
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Hei.. Anbefaler skinnpose på det varmeste.. Har brukt det til alle mine tre og de sover så godt der at.. Varmt og godt både fra under og over. Har på seg ullundertøy og strikka ullklær, evt bare jakke dersom det er varmt som nå. Bruker ullsokker uansett da for det verste er å være kald på føttene.. De må renses, ja, men ikke ofte.. Gjorde det bare mellom de to første mine. Sendte inn på rens før denne siste også, men den ble borte på renseriet:(.. Kjøpte ny som jeg egentlig bare har luftet godt ute når det var på det kaldeste før ho kom.. Vet mange skryter av voksiposene også, men har ingen erfaring med dem.. Syns bare ungen blir borte oppi der.. I skinnposen ser man ihvertfall barnet.. Har også hørt at noen forskere anbefaler skinn fordi det er et naturprodukt i motsetning til voksi som er syntetisk.. Lykke til med valget..
Gjest Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Bruker bare skinnposen vår vi i hvertfall;) Har ikke annen pose! Vi brukte den til jenta som er født i april også, og vi brukte den fram til juni, den kan åpnes og reguleres litt på sidene - ergo passer til forskjellige temperaturer;) Ble aldri overopphetet i den, utover våren/sommeren hadde ho bare strømpebukse og body + ei tynn lue i den og sov godt ute i frisk luft;)
Lillemarit Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Ull er best!! Har lammeskinnspose, bruker den året rundt, ikke så varmt her på vinteren da.... Men husk at ull puster. Det varmer i kulden og kjølner i varmen. vi jobber mye ute på gården om sommeren og om vi ikke har bikini på så er det ull på kroppen!! Da vi var i bulgaria i fjor sommer lå gutten vår på ullskinn, sov som bare det og var ikke svett da vi tok han opp. De vi reiste med hadde helsepledd under sitt barn i vognen, den ongen var alltid våt da hun hadde sovet. Så ull er best, selv om det så utrolig dumt å ha lammeskinn i vogna i bulgaria da..... Men ull er best, har en voksipose også, men den bruker vi barre når det regner og guttn vår skal ut og inn i vogna og han er skitten, lettere å gjøre ren...
to_tette? Skrevet 2. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2009 har voksipose fra forrige, men den tar da så veldig mye plass, og det ble ofte for varmt i den (varmen har tapt seg litt nå da, siden jeg har vasket den en del ganger og klipt hull til vognselene) voksiposen er også ull, deg lengre opp her i tråden, ikke syntetisk... storejenta sover på et lammeskinn nå, liker det veldig godt, så derfor har jeg lyst på en lammeskinnspose til den lille som kommer tenkte kanskje at den tar litt mindre plass enn voksiposen og? lammeskinnposene er jo ganske dyre da (med tanke på at jeg allerede har en voksipose)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Jge kommer ikke til å kjøpe pose før til høsten, jeg skal ha i mai. Tenkte jeg kunne bruke lammeskinn i bunnen av vogna og vogndyne oppi. Så er det jo sommer og da holder det vel med ett teppe:)
to_tette? Skrevet 2. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2009 samme her, skal ha i mai, så blir ikke kjøpt noen pose før høsten i tilfelle.. fikk forrige i juli, var fryktelig varmt, var veldig sjeldent jeg kunne ha på henne dyne... var ofte for varmt med bare body og helseteppe og! litt dumt, for de liker jo å bli pakket inn. lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det lunt og trygt når det er veldig varmt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå