Gå til innhold

åreknuter, noen som har operert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har ganske store å stygge åreknuter på begge bena, fra låret og ned på leggen, har så lyst å få dem operert. Er det noen som har gjort det? fikk dere lokal bedøvelse eller full narkose? hvordan var tiden etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har operert bort en del årer i benet. Det var i hovedsak èn stor åre bakpå den ene leggen som skulle fjernes, men under operasjonen fant de mer som ble fjernet.

Jeg er veldig glad for at jeg gjorde dette og jeg håper alt er borte nå. (Er bare 2 uker siden så jeg er fortsatt litt blå og hoven.)

Jeg ble lagt i narkosen, men har hørt om noen som bare får lokalbedøvelse. Det kommer an på omfanget av operasjonen.

Jeg fikk hovedsnittet i lysken, samt 3 mindre snitt på leggen. Du vil få en elastisk kompresjonsbandasje på etter operasjonen og må bruke kompresjonsstrømpe i 6 uker etterpå.

Tiden etterpå har gått greit. Man må ta det med ro og sitte med benet høyt, evt gå.

Unngå å stå stille den første tiden - det gjør presset på årene mye verre og det gjør vondt.

Fikk med Pinex forte fra sykehuset, men brukte såvidt et par Paracet. :o)

Plages du fysisk av åreknutene, eller er det kun kosmetisk?

Skrevet

har en del plager særlig med den ene foten.. enn du? uff er det ikke fare for nedsatt blodtilførsel etter en slik operasjon? hvordan gikk du frem for å så en slik operasjon? lang ventetid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...