Gå til innhold

Noen som har simo vogn, fornøyde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe simo vogn 2008 modell, kombivogn. Så den på babyshop i dag og den var på tilbud, 30 % avslag. Synes den så så fin ut, men har egentlig ikke sett på så mange andre så er så usikker.... Noen som har erfaring ,med den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, jeg kunne skrevet en hel novelle om hvor godt jeg liker Simo ! Liker ALT ved simo, og jeg har testet ut andre vogner, har bla. quinny freestyle, som er helt fin altså, men ikke i nærheten av Simo ! Jippi, jeg har kombivognen og DIGGER også de nye modellene. Jeg har 08 i sand :)

Skrevet

Vi har også Simo! Den er helt utrolig super!!:)) Eneste negative må være at den er liiiitt tung å løfte inn i bilen, men det er også det eneste! Baggen er stor slik at jenta vår fortsatt kan ligge i den noen mnd til (hun er 6,5 mnd nå), sportsdelen er super, den er kjempegod å trille langs dårlige veier men også god til kjøpesenter-bruk..:P

Så alt i alt; en helt super vogn, anbefales på det sterkeste!!:)

Skrevet

Har simo kombi 06 modell, og er ikke fornøyd. Har brukt den i litt over 2 år nå. Den er alt for stor for shopping, tung å løfte inn i bilen, tar stor plass i bilen, det er blitt mye slarke i handtaket, og 3 av 6 trykknapper på trekket (som skal festes til kalesjen) er blitt ødelagte. Nå når gutten er 2 år er den nesten for liten å sove i (sportsdelen), fordi trekket blir for kort. Må evt brukes uten det tilhørende trekket med bare regntrekk over. Den er tung, og ganske høy, noe som er dumt for meg som er liten. Syns dessuten den er rimelig stygg å se på når den brukes som sportsvogn, liksom et fislete fotbrett med SVÆR kalesje og gigantisk understell... Fotbrettet har dessuten en lei tendens til å falle ned når man vil ha det til å være i vannrett posisjon.

Kjøpte vogna fordi den var på tilbud og hadde hørt at simo skulle være bra. Ut over det hadde jeg ikke den helt store interessen for vogn, og orket ikke se mer. Nå venter jeg nr 2, og skal på jakt etter ny vogn...

Skrevet

synes simo sine vogner er veldig stor og tung, og syns ikke de er fine å bruke som sportsvogn. men syns det er koselige den første perioden når babyen enda ligger i bagen. men mange som bruker simo sine til sovevogn, da de er såpass store.

Skrevet

Hei, vi har simo kombivogn, har brukt den på de 2 andre og skal bruke den nå på 3 mann nå også. Er veldig fornøyd med den, eneste ulempene er at den er tung. Ikke ille å løfte den ut og inn av bilen, for det gjør jo i alle fall ikke jeg hver dag. Men den er faktisk litt tung å trille også, men prøver å se på det som positivt. Får litt ekstra trim da... hehe. Vi har ikke brukt sportsdelen så mye, kjøpte en lettere og litt mindre vogn til det. MEN simo vognen er super sove-vogn! Vi har brukt den masse til det i bhg og hjemme. Og så lenge babyen bare "ligger" er den kjempefin. Så vi skal altså bruke den for 3 gang nå.

Skrevet

Vi er kjempefornøyd med simoen. Gutten vår på 2 år bruker den enda, går helt fint. Og bagen kunne vi bruke mye lengre enn folk med andre vogner fordi den er så stor. Den tar litt plass i bil, men det gjør jo alle vogner... Jeg har den med håndtak som kan snus, og høydereguleres, og dermed ikke noe problem i forhold til høydeforskjell på mor og far. Og enda vil gutten min gjerne sitte mot oss av og til, og fra oss av og til, og da trykker vi bare på en knapp og vips, har vi skiftet kjøreretning - den muligheten tror jeg ingen annen vogn har foreløpig.

Skrevet

Vi har simo kombi 03 modell - brukt fra våren 04.

Det kommer egentlig ann på hva du er ute etter...

Simo vognene er robuste og stødige, og tåler en del. Bagen er også en av de største på markedet - noe som etter min mening er en stor fordel.

Men jeg er enig med det de andre sier. Den er stor og tung, og tar mye plass. For kjappe turer på butikken - egner den seg egentlig dårlig. Vi er heller ikke helt fornøyd med selve sportsdelen. Vognen har nok fått seg en trøkk på flyet, og karosseriet er blitt utvidet. Dette har ført til at fotbrettet detter ned hele tiden. Veldig irriterende. Derimot, går dere mye turer, og gjerne i litt ulent terreng - er den ypperlig - gitt at fotbrettet holder - hehe. Har også familie som har opplevd uhell. Hvor vognen har trillet utenfor bakker (bremsen var ikke satt på - de stod på toppen - på flat område, og så begynte babyen å vugge - og da gikk vognen utenfor). Både vognen og babyen på 8 måneder var like hel etterpå. Da hadde vognen gått ned en gressplen, dumpet ned en mur vegg på 1 meter, fortsatt over et lavt gjerde og endt i en busk. Altså - vognen er robust - og beskytter barnet godt.

Vi skal nå ha nummer tre. Og jeg har tenkt å bruke simo vognen som bagvogn. Dvs til babyen har vokst ut av bagen. Så har vi anskaffet oss buggy jungle sportsvogn som skal tas i bruk etterpå. Den bruker vi nå på nummer to.

Skrevet

heisann, har simo fra 2004, ei duo vogn..

tidenes beste vogn, er så utrolig fornøyd. gutten min sov skikkelig godt i både bag og sportsdel, og håper og tror at babisen i magen kommer til å gjøre det samme!

lett å trille, lett å legge sammen, enkelt renholdt, lang brukstid, behagelige farger, godt utvalg i tilbehør, lett vogn i forhold til mange andre på markedet og akkurat passe myk i understellet til vugging av baby....

elsker vogna mi og kunne ikke falle meg inn å kjøpe ny til babyen i magen!!!

Skrevet

Har ikke erfaring med Simo selv, men noen barn i barnehagen jeg jobber har Simo som de sover i, og de er de beste vognene der syns ihvertfall jeg. Aner ikke hva de heter eller hvor gamle de er, men de er sikkert 4 år minst.

Kan absolutt anbefales. Solide, holder seg fint, men også lette å bruke.

Skrevet

skal ikke skylde på vogna når foreldrene ikke hadde setta på bremsene! jeg setter bestandig på bremsene,det har jo med sikkerheten å gjøre..

vi skal bruke vogna til nr 2 nå. er veldig fornøyd med den som baby/bag-vogn. har en sportsvogn som vi kommer til å bruke når ongen er vokst ut av baggen,og når vi har behov for lettere vogn. simoen nlir da brukt til sove-vogn i bhagen.

minuset er jo at den er tung å løfte ut/inn ibil,men spiller ikke så stor rolle for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...