Megogminesmå Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Er det noen som vet hvordan dette fungerer: Sykemeldt 40 %, 2 dager i uken. Eks. Neste uke er det helligdager torsdag og fredag. Er jeg da sykemeldt 40 % av hele uken som vanlig, eller 40% av arbeidsdagene mandag, tirsdag og onsdag. Håper noen kan svare meg!!
Lis_82 Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Da er du sykemeldt 40% som vanlig, uansett hvor mange helligdager det er. Som regel har du vel da to faste dager i uken du har fri/sykemeldt? så hvis ikke disse havner på torsdag eller fredag så har du fri de i tillegg...
MinnieMe Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Akkurat nå er jeg 100% sykemeldt, men har vært 60% sykemeldt i en lengre periode tidligere. Og da jobbet jeg 40% av det opprinnelige timeantallet for hver uke. Nå går jeg turnus slik at timetallet ofte var forskjellig fra uke til uke. Eks, en uke hadde jeg 30 timer opprinnelig, jobbet da 12 timer den uken, neste uke hadde jeg 40 timer opprinnelig, jobbet da 16 timer den uken osv. Så dersom du opprinnelig ville ha jobbet man-tirs-ons, med fri på helligdager, så skal du jobbe bare 60% av de tre første dagene. Slik gjøres det i allefall på min arbeidsplass.
Fjerdemann på vei Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Jeg var 40% sykemeldt gjennom jula. På min arbeidsplass var de veldig opptatt av at jeg måtte ha faste dager som jeg skulle være hjemme. Dersom de dagene da landet på røde dager, måtte jeg jobbe 100% som vanlig de andre dagene. Men dersom de landet på hvite dager, fikk jeg "fri" de dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå