Gå til innhold

da var vi i gang, gitt. kynnere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 14+4 i dag, i følge menstermin (litt lenger i følge ultralydtermin) og da var kynnerne i gang.

helt snodig følelse, den følelsen av å bli støvsugd fra innsiden. hehe.

sist hadde jeg så mye kynnere at jeg knapt kunne måle s/fmålene mine, så blir spennende hvor mye det blir nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja disse kynnerne:-) Jeg er 19 uker på vei og har også begynt å kjenne de. Husker at de kom så tidlig i de to forrige svangerskapene!

Kommer nå når jeg løfter noe eller gjør brå bevegelse. Hadde vondt i magen i flere timer i går etter endel løft på jobben (dog ikke tyngre enn 10 kg..skal det virkelig ikke mer til?)

Skrevet

hehe, for min del kan jeg faktisk TENKE på meg kynnere, så nei, det skal ikke mer til, hehe.

var utrolig plagsomt etterhvert sist, men jeg spurte jordmor som sa at det ikke var noe å bekymre seg for.. så da satser jeg på at det er sånn denne gangen også:) har hatt kjappe og greie fødsler til nå, iallefall! så vi er glade for sterke livmormuskler!

(skulle bare ønske magemusklene også kunne trene seg selv på den måten, hehehe)

Skrevet

Dette er nesten som om jeg skulle sagt det selv VinterSol, jeg får også kynnere svært fort. Denne gangen har jeg kjent de fra rundt uke 12, men først nå har de blitt plagsomme (uke 18).

Jeg har funnet ut av stramme klær er dumt, bøye seg ned forsiktig, reise seg opp sakte, ikke sitte foroverbøyd osv hjelper på. Samt ikke stresse.

Har du flere tips til hvordan unngå kynnere?

Skrevet

det er lett å få kynnere feks i forbindelse med bilkjøring, unngå humpete veier så langt du kan!

Ikke ligge, iallefall ikke på ryggen. eller iallefall skifte stilling ofte.

lene seg bakover og puste rolig ut hjelper godt, og varmt vann, teppe el hjelper godt.

(og som alle andre ting; ikke for mye, da trigger du igjen!)

tenker at om du driver med noe som trigger ubehagelige kynnere, så kan det lønne seg å skifte; roe ned, skifte stilling, endre arbeidsmetode etc..

Skrevet

Ja, det kommer tilbake til meg nå. Må visst lære dette på nytt.

Humpete vei frister ikke nei. Ligge på ryggen, det synes jeg er for tungt allerede:(

Tror stress er hovedtingen for meg, og bukser som strammer i linninga..

Takk for tips:)

Skrevet

Jeg sliter kikkelig med dette!! Men nesten bare om natten. Det som er problemet mitt er at jeg ligger på ryggen. FOr på magen er vondt og sidene er også vonde pga nakke og bekkenplager så jeg klarer bare å sovne på ryggen. Men da kommer selvfølgelig kynnerne som holder meg våken! SPesielt hvis jeg har beina også liggende ned... Huff...noen tips til meg?? Hva skal jeg gjøre om natta??

Skrevet

huff..dette hørtes jo ikke godt ut.. Er kanskje heldig enda jeg da, er 18+3 og har enda ikke kjent kynnere.. :) Kan ligge hvordan jeg vil om natta og sover godt:) våkner bare av alle de rare drømmene jeg har:)

Skrevet

Skrulla: Nakken vet jeg ikke, kanskje det kunne hjulpet med pute av type tempur? Men for bekkenet, så hjelper det å ha en pute mellom knærne når du sover på siden. Du kan jo prøve det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...