Gå til innhold

uke 17 og daglige spark

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som kjenner spark og bevegelser hver dag så tidlig? har kjent det daglig i tre uker nå. kjente det tidlig med min første også, men ikke så tidlig, og ikke så ofte eller i starten.

og når får man kynnere? jeg har vært på flyttefot og styrt en hel masse på med vasking, pakking og bæring(ikke spess tunge løft, men pappesker med ting) og innbiller meg at jeg har hatt et par kynnere på to dager nå. er ikke det også tidlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjent liv tidlig første gang med alle fire barna, og med gutten kjente jeg mye og tydlig liv fra rundt uke 15-17 av hver dag. Med vesla som er i magen nå var det ikke daglig liv før rundt uke 19 selv om jeg kjente i uke 13 for første gang. Nå som jeg er 22 uker på vei derimot kjenner jeg massevis av skikkelige spark hver dag, hun er blitt veldig aktiv siste 2 ukene :-)

Jeg fikk kynnere rundt uke 10-12 med denne og minstegutten, et par uker senere med mellomstegutten, tror ikke det egentlig er så tidlig når man er fleregangs.

Skrevet

Jeg har kjent liv siden uke 15. Det gjorde jeg også med mine to forrige. Har alltid hatt morkaka på baksiden av livmoren, og da kjenner mamn visst liv tidligere enn hvis den ligger foran. Er 17+3. Tar meg en liten "kjennestund" hver kveld. Veldig koselig.

Skrevet

Kjente spark og bevegelse veldig tidlig denne gangen, syns jeg! I uke 17, kjente jeg babyen så godt som hver dag, og gjerne flere ganger om dagen. Har også kynnere. Fikk det tidlig forrige gang også - selv om det visst nok er vanligere å få tidlige kynnere om man er flergangs (har jeg hørt)

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 12 første gang, og hver dag fra uke 14. Førstegangsfødende. Livmoren min ligger bak mot ryggen og han er veldig aktiv. Går hardt utover blæren min til tider.

Skrevet

jeg har kjent spark tydelig i 3 uker ca...er 18+6 idag..kjenner det gjennom hele dagen..enkelte dager mer enn andre;-)

kynnere har jeg hatt siden uke 10 ca...hadde mye plager med kynnere utover sv.skapet med nr 1...

Skrevet

fint å se at det er normalt med kynnere. med nr 1 fikk jeg det kun siste mnd av svangerskapet, derfor ble jeg veldig nervøs nå som jeg fikk det helt i starten. men nå slår jeg meg til ro at jeg er 17 uker på vei med ET barn og ikke flere =)

Takk for svar alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...