Gå til innhold

Dere som har 2 eller flere tette, et lite spm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det noe å si for fødsel nr 2 at det er kort tid siden fødsel nr 1??

Da tenker jeg på om man blir fortere moden?

Går fødselen raskere?

Eller er den lengre?

osv..

For min del er det 18 mnd siden forrige fødsel og har 2 uker til termin m nr 2..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også 18 mnd mellom mine, en fin alder.

fødsel nr tok 1 time fra jeg kom på sykehuset. Jeg kom inn med full åpning og rett i fødsel.

Fødsel nr 2 tok lengre tid, men tror det var fordi jeg skjønte tidligere hva som skjedde. Tok 4 timer fra første ri til ungen var ute.

Jeg opplevde den andre fødselen som lettere på en måte. Det var verre mens det stod på men jeg viste hva jeg gikk til og var roligere selv. Med andremann hadde jeg smertestillende (ikke med førstemann), men det skal jeg ikke ha neste gang hvis det blir en gang til. Selv om smertene var mildere fikk jeg ikke den samme positive følelsen da ungen var født. Tror ikke man merker forskjellen om man ikke har prøvd begge deler.

Skrevet

Min gikk mye fortere og var mye lettere, 1.5 år mellom mine også. Alt ialt kan jeg se tilbake på fødsel nr 2. som en meget positiv fødselsopplevelse, det var dessverre ikke første fødsel (sel om det å få babyen var fantastisk da:)

Skrevet

ja, min fødsel gikk veldig mye raskere med nummer 2, og var også mindre smertefull. Fantastisk fødsel faktisk. har 17 måneder mellom mine 2. og ja, jeg ble fortere moden med nummer 2. selv om jeg var 5 dager over når han kom så slapp jeg ihvertfall igangsetting me drypp denne gangen. :)

Skrevet

det er 20 mnd mellom 2 og 3 her.og hadde mye nedpress i mange mnd før fødsel.kjente ikke mye med nr. 1 og to før pressriene,men nr 3 nå kjente jeg mer før pressveer.spydde og bar meg,men pressinga gikk mye fortere:)to press,så var 3 jenta mi ute:)tok 50 minutt fra de tok vannet.fort ja og mellom 1 og to er det 2 og ett hålvt år.tok 1 time og 5 miutt mrd nr 1 og nr. to tok ca. to timer.var alene med jordmormed nr. 2 så jeg er jo ikke helt sikker:)lykke til.du er heldig!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...