Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg legger ut dette på rett forum, men tenker at generelt kan være en grei plass, ettersom jeg ser at det diskuteres alt mulig her

For 14 dager siden var jeg til legen, hadde da gått med konstante mage smerter i fjorten dager. Men har egentlig alltid vært plaget med dette, men det har de siste ukene toppet seg veldig.

Hun trykte jo litt på magen, og kjent på ryggen min, jeg hadde visst hovne lymfeknuter. Noen av dere som har hatt det? Hva kan det bety?

Hun ville også ta litt prøver av meg, Blant annet jern og Hemoglobin, pluss flere. Og slike bæsj prøver :P Jeg fikk en ny time med beskjed om at jeg ville få prøvesvarene da.

En uke etterpå kom jeg tilbake, jeg forklarte da at jeg følte meg like ille. Fbere, slap, svimmel, kvalm og i elendig form pluss de mange mageknipene flere ganger om dagen som gjør meg helt utslitt enda også.

Alle prøvene var fine, bortsett fra jern og hemoglobin. Og disse bæsjprøvene får jeg svar på på fredag når jeg har ny time.

Jernet var på 2,5 og HB på 11,3. Legen så litt småskremt ut og sa jeg burde da jern. Ja, sa jeg. Det tar jeg så å si hver dag jeg, eller det er sånn drikke jern tilskudd. Da så hun enda mer skremt ut, og sa at dette ikke var normale verdier og at hun VILLE ta flere prøver av meg. De jeg husker på var stoffskiftet og Cøliaki.

Noen av dere som kan si noe om mine prøveresultater? Eller, jeg vet at dere ikke kan si noe om dem, men det er mange av dere som sitter med en del kunnskaper.

Hun sa også at det virket som om ikke kroppen min tok opp jernet, eller at tarmen rett og slett ikke gjorde det. Har noen av dere vært borti det?

Hva kommer til å skje ettersom jeg ikke tar opp jern? Huff, vanskelig spørsmål å svare på sikkert.

Dette er vel ikke noe man blir lagt inn for?

Er det noe vits i å fortsette å ta jern? ettersom mitt jernlager er på det samme som det var for 3 år siden.

Er nå sykmeldt på min andre uke å veldig nervøs foran legetimen og prøvereslutatene, og hvor hva hun vil gjøre for meg med mine lave verdier.

Og hun har også spurt meg alle gangene jeg har vært der, du er ikke gravid da? Og da sier jo jeg nei, for det sjekka jeg med en digital test selv om jeg nettop hadde hatt menson, kroppen min var jo rar. Men jeg lurer på om det stod hcg på blodprøve arket, men er ikke sikker, så ikke nøye nok på det.

Må også si at jeg sover store deler av døgnet, er helt utmattet, selv om jeg går hjemme.

Skal tilbake til legen på fredag.

Håper noen har tid til å komme med noen vettuge svar, kanskje noen med egne erfaringer :)

Beklager mitt lange innlegg.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...