Gå til innhold

Nokon med peiling på blodsukker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår hadde i dag blodsukker på 6,1, og legesekretæren sa det var litt for høgt, det burde vere under 5,5. Ho spurte om jenta nettopp hadde ete eller drukke noko søtt. Det hadde ho ikkje (rundt 3 timar sidan sist ho åt/drakk noko anna enn vatn).

Det blei ikkje sagt noko meir enn at legen skulle få resultatet. Jenta skal på utredning på barneklinikken uansett, reknar med at det blir tatt opp der. Men eg lurer veldig på om det er veldig ille/grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, veldig ille er det ikke. Synes ikke det var litt for høyt heller jeg.. Alt mellom 5 og 7 er normalt. (Har nå jeg lært ihvertfall.)

Skrevet

Helt normalt blodsukker...iallefall siden det bare var tre timer siden hun spiste.

Skrevet

Tusen takk! Då skal eg ikkje tenke så mykje på det :o)

Skrevet

Jeg syns også det høres helt fint ut. Et normalt blodsukker.

Skrevet

Siden det ikke var på fastende så synes jeg det hørtes ganske normalt ut jeg da.. =)

Skrevet

Rundt 4 på fastende mage og under 7 etter matinntak er finfint :)

Skrevet

Man må jo også regne med en feilmargin på ca 0,5 på de fleste blodsukkerapparat (vet ikke om det var sånn vanlig eller...hos legen er det kansje litt mer nøyaktig, men aldri helt) så det kan jo hende det ikke var over 6...Uannsett er det helt normalt;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...