Ranveig R Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Jenta vår hadde i dag blodsukker på 6,1, og legesekretæren sa det var litt for høgt, det burde vere under 5,5. Ho spurte om jenta nettopp hadde ete eller drukke noko søtt. Det hadde ho ikkje (rundt 3 timar sidan sist ho åt/drakk noko anna enn vatn). Det blei ikkje sagt noko meir enn at legen skulle få resultatet. Jenta skal på utredning på barneklinikken uansett, reknar med at det blir tatt opp der. Men eg lurer veldig på om det er veldig ille/grunn til bekymring?
Silja FullFres McQueen Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Nei, veldig ille er det ikke. Synes ikke det var litt for høyt heller jeg.. Alt mellom 5 og 7 er normalt. (Har nå jeg lært ihvertfall.)
Gjest Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Helt normalt blodsukker...iallefall siden det bare var tre timer siden hun spiste.
Ranveig R Skrevet 1. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 1. april 2009 Tusen takk! Då skal eg ikkje tenke så mykje på det )
alvis Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Jeg syns også det høres helt fint ut. Et normalt blodsukker.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Siden det ikke var på fastende så synes jeg det hørtes ganske normalt ut jeg da.. =)
mayaya Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Rundt 4 på fastende mage og under 7 etter matinntak er finfint
Yo&La+spire Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Man må jo også regne med en feilmargin på ca 0,5 på de fleste blodsukkerapparat (vet ikke om det var sånn vanlig eller...hos legen er det kansje litt mer nøyaktig, men aldri helt) så det kan jo hende det ikke var over 6...Uannsett er det helt normalt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå