Gå til innhold

Noen som vet der ute...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...hvordan amerikanske dameklesstørrelser forholder seg til våre 36, 38 og 40?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fjerner bare det første tallet.

Så det blir da 6, 8 og 10.

Skrevet

Men det skal legges til at mange merker er helt på bærtur og selv om en går etter str på plagget blir det som å stikke fingeren i lufta.

Skrevet

Tusen takk:o)

Skrevet

Det har jeg adlri hort 'frokost quiz' - ta bort detforste tallet...? hvor har du hort det?

Det finnes vel en tabell et sted. Jeg vet ikke hva tabell overforing av str. er, MEN jeg kan fortelle at jeg har bodd i USA i 9 år, og jeg var alt fra en str. 4 til en str.8. Her i Norge er jeg en 36/38 og i svært få tilfelle en 40.

Så det stemmer IKKE for min del hvertfall.

At str. er forskejllige fra butikk til butikk og merke til merke er vel også tilfelle i USA på lik linje med her i Norge og alle adnre klesbutikker i verden vil jeg tro.

Hvor er det du skal handle fra i USA da HI?

Skrevet

Partyoffive

Jeg kikker på 50 - tallskjoler.

Har en stebror som bor i Clairmont i California, men ikke allverdens greie på damestørrelser, hehe.

Greit å passe på mens man har noen på andre siden av dammen med hensyn til toll osv.

Skrevet

Hmmm...ja det kan bli vanskelig. Ville kontaktet butikken jeg. er det en ny el brukt kjole? Str. var sikkert annerledes (somregel storre) hvis det er en orginal 50 talls kjole.

Ellers ville jeg sagt: er du en str. 34 her ville jeg gjettet en str. 2-4 i USA. Er du en str. 36/38 her ville jeg gjetter en str. 4-8 i USA. Er du 40/42 ville jeg gjettet en 9-12.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...