Gå til innhold

Hvor tidlig aksepterte barna deres smokk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 3 år som vi prøvde iherdig å gi smokk da han var baby grunnet stort sugebehov. Han brukte meg som smokk. Fikk han ikke til å bruke smokk før han selv i 1-årsalderen valgte at "nå vil jeg begynne med smokk!". SKal snart avvende han av denne..

Har også en baby på 4 uker som heller ikke er så veldig glad i smokken. Men jeg tenker som så at om han også bestemmer seg for å begynne senere, og vi likevel må ta avvenningen med han også, kan han like gjerne venne seg til smokken allerede nå...

Men hvor lenge skal vi holde på med å stappe smokken i munnen hans??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min var ca 7 uker før hun tok smokken. Prøvde fra 3 ukers alder fordi hun brukte puppen min som smokk. Heldigvis tok hun den etter noen uker og puppene mine fikk kun være melkestasjon :)

Skrevet

Gutten min tok sutten med ein gong han fikk den i munnen ca 14dagar gammal.

Jenta mi derimot ville veldig gjerne ha den men knekkte ikkje koden med sutt så eg ga opp etter eit par mnd med prøving av all tenkelig typer suttar. Når ho var ca 9mnd fant ho storebror sin sutt, før han rakk å slutte med den....., og tok den i munnen og var kjempe stolt. Ho hadde den bare i munne i starten men så skjønna ho bruken av den og starta med sutt. Ho er veldig glad i sutten sin nå, brukar den kun når ho skal legge seg, sutten kan godt ligge på bordet og ho brukar den men blir lei av at eg ber ho ta den ut når ho snakkar fordi eg ikkje skjønnar kva ho seier. Så da gidder ho ikkje bruke den for skravla går i ett sett!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...